filipg Postad 30 januari 2004 Postad 30 januari 2004 Hej hej! För tillfället använder jag Adobe Encore DVD att skapa mina DVD's med, men är det någon som vet om något lite kraftfullare (eller bättre) program att skapa DVD's med? //Filip G 0 Citera
Choso Postad 30 januari 2004 Postad 30 januari 2004 Vad är det du vill göra som Encore inte klarar av?? (behöver man något annat program?) Visserligen krånglar Encore lite men.... Hur som hälst om du vill byta så är väll DVD-Lab ngt att satsa på!! 0 Citera
filipg Postad 1 februari 2004 Författare Postad 1 februari 2004 Hej! Jag tycker Encore är för buggigt helt enkelt. DVD-lab sa du? Vem är tillverkaren? Dyrt? //Filip 0 Citera
Choso Postad 6 februari 2004 Postad 6 februari 2004 surfa in här http://dvdlab.net/dvdlab/ Kom ihåg att jag själv har aldrig använt programet, men hört mycket gott om den. (Många proffesionella som har använt DVD-Lab t.ex till T3 filmen) Lycka till! 0 Citera
Traxx Postad 7 februari 2004 Postad 7 februari 2004 Så länge ett program inte har stöd för DVD-9 och kan skriva till DLT för pressning av glasmaster så kan jag inte tänka mig att det använts för en film som T3. Det är bara Encore och DVD Studio Pro som har stöd för DVD-9 av de billigare programmen. Jag känner inte till någon som vågat testa Encore för glasmaster ännu. Vi har gjort flera DVD-9:or med DVDSP2 och det funkar. Annars är ju industristandarden Sonic Scenarist (med vilket dom säkerligen gjorde T3). 0 Citera
Choso Postad 7 februari 2004 Postad 7 februari 2004 Mycket möjligt att du har rätt o jag fel! Jag surfade in på ngn sida där jag fick denna info, men men man kan ju inte alltid lita på alla hemsidor!! Hur som hälst så använder jag själv Encore och tycker att det fungera ganska bra (lite buggit men,,, bra på andra sätt) Tack o hej! 0 Citera
ericohman Postad 12 augusti 2004 Postad 12 augusti 2004 här följer en i princip meningslös kommentar av mig: :) ADOBE är lika med BUGG 0 Citera
LastonFilm Postad 14 augusti 2004 Postad 14 augusti 2004 Sony DVD Architect 2.0 är rätt bra... Är väldigt lätt att lära sig också. Vet inte om det är bättre en Encore (har inte lyckats så bra med Encore.) 0 Citera
Paranoid Jack Postad 15 november 2004 Postad 15 november 2004 [citat=Traxx]Så länge ett program inte har stöd för DVD-9 och kan skriva till DLT för pressning av glasmaster så kan jag inte tänka mig att det använts för en film som T3. Det är bara Encore och DVD Studio Pro som har stöd för DVD-9 av de billigare programmen. Jag känner inte till någon som vågat testa Encore för glasmaster ännu. Vi har gjort flera DVD-9:or med DVDSP2 och det funkar. Annars är ju industristandarden Sonic Scenarist (med vilket dom säkerligen gjorde T3).[/citat] Ville bara påpeka att DVD-lab har stöd för DVD-9, DLT och för att skapa egna script så det kan nog mycket väl ha använts... Priset för PRO versionen är $199 jämfört med Encore som kostar $549! För att ytterligare spetsa på det hela så tycker jag att DVD-lab är ett mer lättarbetat program där de mer avancerade funtionerna finns tillgängliga i bakgrunden... //DVD-lab fantast! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.