Gå till innehåll

Från video till dv-kamera


Twizz

Recommended Posts

Tja!

 

Är det någon som vet om det går att överföra något jag har på videoband till min dv-kamera så att jag kan köra in det i datorn?

 

Var nämligen med i en musikvideo i somras. Jag har bara videon på band. Men vill ha in den i dator för att bränna ner på vcd.

Jag har en Sony trv33e. Den har ju dv-in. Funkar det att koppla

videon till kameran?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Det jag skulle gjort vore att ta in i min dator från VHS och sedan ut till DV-kamerna, men alla kanske inte kan det...

 

Om man inte kan eller har analog-in så är nästan ända sättet jag känner till att ha en VHS-bandspelare (mer proffesionell) som har Firewire, det finns, men inte vanligt direkt. Kanske finns något resurscenter inärheten om du har tur... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Ja, det går. Alltså om din DV-kamera har analog-in så är det antagligen (inte helt säker) RCA uttag. Då gäller dte att man har en sladd som är SCART i ena änden och RCA i andra. Då kopplar man "bara" in SCART-kontakten i videons uttag och sedan RCA-kontakterna i DV-kameran.

 

Så vitt jag vet borde det fungera :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...