Jump to content

Teenage Mutant Ninja Turtles

Recommended Posts

För alla er som ser fram emot Transformers-filmen så kan ju jag tipsa om en annan film som ni som jag förmodligen ser fram emot, för precis som Transformers och t.ex He-man så var ju många av min generation helt sålda på Turtles.=)

Nu finns det en teaser-trailer på den nya Turtles-filmen som kommer att vara helt animerad. Och det ser grymt snyggt ut. Hade detta varit för 14 år sen hade jag varit helt galen av upphetsning nu, men man känner ändå något speciellt för dessa muterade sköldpaddor. Ser fram emot den.

http://www.apple.com/trailers/wb/teenagemutantninjaturtles/

Gillar det faktum att de ser mer "badass" ut. Får bara hoppas att den nya filmen blir mörkare och med en allvarligare ton än de tidigare.

Som ett gammalt Turtles fan kan man bara drömma om vem deras motståndare blir. Kommer Shredder att vara med? Krang? Rocksteady och Bebop? Nä detta ser jag framemot något oerhört.

Ett problem bara; Tyckte att animeringen kändes, jag vet inte, fel? Blir kanske svårare att ta till sig, känns lite som Toy Story............

Turtles! :D

Stör mig dock på att de ser så jävla spinkiga ut, de ska ju vara lite rultiga av all pizza. Sen hatar jag för övrigt den nya stilen de har fått när de ska se typ... tuffa(?) ut.

Kan de inte gå tillbaks till den gamla goda tiden?

Leviant: Turtlarna ska ju vara goofy, annars är de inte Turtles.

[citat=Christian van Caine]Rultiga? Dom är elit-ninjas, sånna blir inte feta...för mycket träning.

& sen, dom goofy turtlarna var bara en löjlig barn-adaption. Dom riktiga serierna var MYCKET grövre! Dom mördade fotnissar till både höger & vänster, stilistiskt tecknat, & utan alla löjliga uttryck! :-)[/citat]

Precis, hoppas den här filmen håller sig till originalserien. Då har den potential att bli riktigt cool! Den gamla goda tiden var definitivt inte tjocka buskispaddor. ;) Nu måste jag ner i förrådet och rota fram några album tror jag.

Nä, precis som du säger var de människor. Originalet blev väl aldrig så stort utanför USA. Det var först när man tog bort blodet, bytte människor mot robotar, kapade Ninja och satte dit Hero och slutligen gjorde Casey Jones till en mes som turlarna blev allmänt kända. Tyvärr...

Men stilen påminner onekligen om originalet, nu håller vi tummarna. :)

[citat=T-kock]Leviant: Turtlarna ska ju vara goofy, annars är de inte Turtles.[/citat]

Nja, jag anser att humorn från de gamla serierna kan de behålla. Dock inte på ett sätt som gör att man skrattar åt dem och inte med.

Härligt med så många som är intresserade av de gamla sköldpaddorna.

Lite handling:

After the defeat of their old arch nemesis, The Shredder, the Turtles have grown apart as a family. Struggling to keep them together, their rat sensei, Master Splinter, becomes worried when strange things begin to brew in New York City. Tech-industrialist Max Winters is amassing an army of ancient monsters to apparently take over the world.

Ingen Schredder, men likväl en armé av gamla monster vs ninjorna, kan ju antingen bli guld eller skit :)

Lite good news och lite bad news. Först de dåliga:

One person asked about full turtle on human bestiality in the film. Munroe: "No! Security!" Inget sånt alltså :(

Men de bra nyheterna är härliga plus en scenbeskrivning av en scen som visades på Comic-con som verkar kicka.

Good news:

The comedy in the movie comes from the characters, not fart jokes.

The universe is a bit more realistic, set in a world most like the first feature film.

Marco Beltrami is scoring! And he wants to give Ninja Turtles a theme as powerful as Elfman's BATMAN theme.

Scenbeskrivning:

The final shot had grey-scale Raphael and Leonardo standing on a rooftop, facing each other down for some unknown reason. Raphael had his sais out, Leonardo has his katana out. The charge each other, seemingly very serious, and just as their weapons look to collide they cut to black.

Skickar även med en cool poster på Raphael.

CCraphael.jpg

[citat=T-kock]Med 80 procents sannolikhet så kommer den säkert likna de nya avsnitten som går på Cartoon Network, och då kan det tyvärr inte bli annat än katastrof :/[/citat]

Har faktiskt inte sett något av de nya avsnitten. Ska nog ta och kolla på något.

[citat=_nemo_][citat=T-kock]Med 80 procents sannolikhet så kommer den säkert likna de nya avsnitten som går på Cartoon Network, och då kan det tyvärr inte bli annat än katastrof :/[/citat]

Har faktiskt inte sett något av de nya avsnitten. Ska nog ta och kolla på något.[/citat]

samma här. blir lite sugen på att se dom.

Här följer ett citat från press-releasen av nya filmen.

%2$s skrev:
The new CG-animated, PG-rated movie will derive its tone from the original comic-book series

and will be slightly grittier than the previous live-action pictures.

Lovar gott.