Jump to content

Roligaste spelet

LunQan
 Share

Recommended Posts

Vad är det roligaste spelet igentligen, jag har inte då testat så särskilt många kanske 80 stycken ungefär. Nu spelar jag Unreal: Operation Na Pali inte för att det är jätte roligt men har inget annat att spela. Men vilket spel tycker du är roligast? Vill gärna höra. :)

Half-Life, Half-Life 2

Final Fantasy VI, VII, IX

Super Mario World, Super Mario 64

Pilotwings

International Superstar Soccer 64

Resident Evil, Resident Evil 2 & 4

Tekken 3

Soul Calibur III

Civilization II

Street Fighter II

Mafia

Battlefield 2

God of War

Silent Hill 2

Starcraft

Metal Gear Solid

Några av mina favoriter

• 2 weeks later...

[citat=walfridson]jmalmsten. testat dosbox eller Scummvm?[/citat]

testade några olika prylar, men sedan försvann underdogs.org och orginalskivan lånade jag av en klasskamrat och lämnade tillbaka den sedan (som brukligt är...) och sedan har jag inte sett denne sedan högstadiet... jaja

Bf2s spelkänsla har väl ändå blivit bättre? Det krävdes ju nästan ett 20-tal patcher för att inte siktet i 1942 skulle spridas på hela skärmen. Sedan var ju fiendena animerade så att när de blev träffade tog de sig på bröstet och riktade ned vapnet i marken - och ändå kunde man bli dödad.

Vad spelar du på för platform LunQan? Jag lirar mest dator, både Counterstrike 1.6 och Counterstrike: Source är riktiga höjdare, men de behövs väl inte nämnas. Sedan verkar Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory bra, för mig som älskar Hitman-serien. Har dock bara provat det ytterst lite.

Mafia är odödligt, längtar efter uppföljare med samma stil. Kan sitta i timmar å bara cruisa i miljöerna till musiken. :p Metal Gear Solid är också ett måste.

Flatout är ett skitroligt rallyspel för alla som hatar att man sladdar ur banan på alla lite mer realismsträvande spel. Här ska man förstöra så mycket som möjligt på vägen till mål, så fylls nitrusmätaren på. Härlig spelkänsla.

På xbox 360 är Fifa06jäkligt roligt att spela mot polare, inte nya Vm-versionen bara.

har precis suttit och varvat Shadowrun på SNES emulatorn för första gången igår. jag började lira det spelet nån gång i början/mitten av 90-talet och fastnade direkt, det är som en föregångare till Fallout-spelen till PC fast Cyberpunk istället för Postapokalypsm.

Fullt med småreferenser, mest från Bladerunner och Neuromancer, och precis som Fallout är det riktigt hög spelglädje.

håller definitivt än idag.