Pazzi 10 Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Hej, Jo det är så att när jag importerar ett videoklipp till programet så kan jag inte se bilden , jag hör ljudet men ser inget :S helt konstigt. Och sen när man ska lägga över klippet i Video linjen så funkar det inte att dra in den där. Någon som kan förklara vad det är för fel. Hur ska jag göra ? 0 Quote Link to post Share on other sites
Mr.Man 13 Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Är preview fönstret aktiverat? 0 Quote Link to post Share on other sites
Bjoern 10 Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Ladda ner nåt codec pack med video codecs så ska det nog funka sen.... http://www.free-codecs.com - kolla den sidan om du orkar 0 Quote Link to post Share on other sites
Pazzi 10 Posted July 7, 2006 Author Share Posted July 7, 2006 Ja jag har preview fönstret aktiverat 0 Quote Link to post Share on other sites
Pazzi 10 Posted July 7, 2006 Author Share Posted July 7, 2006 Vilket codecs ska jag ladda ner då ? 0 Quote Link to post Share on other sites
Ior 10 Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 [citat=Pazzi]Hej, Jo det är så att när jag importerar ett videoklipp till programet så kan jag inte se bilden , jag hör ljudet men ser inget :S helt konstigt. Och sen när man ska lägga över klippet i Video linjen så funkar det inte att dra in den där. Någon som kan förklara vad det är för fel. Hur ska jag göra ?[/citat] Vad är det för format på videoklippet? 0 Quote Link to post Share on other sites
Pazzi 10 Posted July 8, 2006 Author Share Posted July 8, 2006 Det är något konstigt i början, det står såhär : Sony Media Manager . The Media library has a newer format that is not supported by this version of software. Kan det vara något ? 0 Quote Link to post Share on other sites
Andrew 10 Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Det kanske är för sent nu om du inte tittar här längre, men det är enkelt att lösa ditt problem. Ladda ner Videomach och rendera om klippet till uncompressed. : ) Nu kommer det fungera i vegas. Det blir så när du inte har rätt version av tex Xvid. Vegas är väldigt noga med sådant, väldigt jobbigt. 0 Quote Link to post Share on other sites
Pazzi 10 Posted July 9, 2006 Author Share Posted July 9, 2006 hur rendera man klippet ? 0 Quote Link to post Share on other sites
Leo 10 Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Tack för hjälpen! 0 Quote Link to post Share on other sites
andreas ljung 10 Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 [citat=Pazzi]hur rendera man klippet ?[/citat] gå in i första menyn och tryck på "render as" 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts