Gå till innehåll

Taskig kvalité på intaget DV-material


Ström

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har tagit in ett par DV-band i Final Cut HD, som jag sedan har klippt ihop till en kortfilm.

 

Grejen e det att jag tycker att det blir risig kvalité, hur jag än konverterar och bränner till DVD. Bilden blir liksom lite randig och pixlig på sina ställen, det ser liksom lågupplöst ut.

 

Hur ska jag göra? Var har problemet uppstått? Har det något med att jag har gjort fel när jag tog in materialet från DV-banden, eller har det med komprimeringen att göra?

 

När jag har exporterat materialet har jag använt mig av DV 48 KHz, som jag har kört i Quicktime, men det är taskig kvalité, och även när jag har gjort en test DVD i iDVD. Även text som inte är ett filmklipp blir dåligt.

 

Tusen tack om någon kan hjälpa mig på traven!

 

mvh

/Ström

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det dåligt kvalitet i FCP? är det samma skit där så har det blivit fel nånstans. Men det låter ju som om det är i exporteringen. Var ett tag sen jag körde FCP nu, men kör export med quicktime conversion, och då väljer du mpeg2. Sen ställer du in det på dom bästa inställningarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eibon]Är det dåligt kvalitet i FCP? är det samma skit där så har det blivit fel nånstans. Men det låter ju som om det är i exporteringen. Var ett tag sen jag körde FCP nu, men kör export med quicktime conversion, och då väljer du mpeg2. Sen ställer du in det på dom bästa inställningarna.[/citat]

 

Eibon,

 

När jag kollar på råmaterialet direkt från kameran på tv:n så är det bra kvalité, men så fort jag capture:ar materialet till Final Cut HD, eller iMovie för den delen, så blir det taskig kvalité!

 

Vad kan det vara för fel?

 

mvh

Ström

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...