Jump to content

Har kommit in på Molkoms video och filmlinje

berlin87
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Tja

Jo lärarna är bra. Videoläraren är jävligt teknikkunnig men även bra på dramaturgi mm. Men som sagt, det blir alltid vad man själv gör det till. Jag är spänd inför det andra året. Vi får en månads praktik, vilket ska bli spännande. Ny teknik köps också in. En riktig cinealta hdcam kamera, räls, steadicam mm.

Jag kan varmt rekomendera Molkoms folkhögskola!

/Robin

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Jag funderar starkt på att söka till molkom till nästa år... men det ja har tänkt på är ju att ja har ju redan pluggat röligbild på gymnasiet alla kurser A B C... För ja har fått för mig att folkhögskola är typ som gymnasiet... Så att ja inte gör sånt ja redan har pluggat...

Ska ja söka?

Det är rätt stor skillnad vill jag påstå! Men det beror helt på vad du läser! läser du engelska på en folkhögskola tror jag att det är det samma som på gymnasiet. Men nu är det filmlinjer som inte går att jämföra rakt av med rörligbild på ett gymnasium (Stor skillnad tycker jag) lutar mer åt högskola som namnet! Jag tycker ni som inte riktigt vet var ni ska söka er till efter gymnasiet ska kolla in Skurup & Fridhems filmlinjer! Hög klass på båda linjerna! 2 åriga med lång praktik massor av gästlärare & bra utrustning m.m.

Lycka till alla!

• 4 months later...

hur är det med betyg och livserfarenheter då? jag har hört någon annans stans på forumet att dom nästan inte går på betyg alls på filmlinjer, mest arbetsprover (egna filmer etc.), men molkom är ju en folkhögskola så går dom mycket på betyg där? nån som vet?

• 2 weeks later...
hur är det med betyg och livserfarenheter då? jag har hört någon annans stans på forumet att dom nästan inte går på betyg alls på filmlinjer, mest arbetsprover (egna filmer etc.), men molkom är ju en folkhögskola så går dom mycket på betyg där? nån som vet?

Vad jag minns så gick inte videolinjen i Molkom speciellt mycket på betyg.

• 5 months later...