Gå till innehåll

är denna värd att satsa på?


richardoo290

Recommended Posts

Helvete...nu börjar även jag bli förbannad,hela individens ide med forumet är tydligen att få höra om han/hon köper en bra produkt, ser man sen på den tänkta produkten så förstårman att frågeställaren antingen är alldelens för ung för detta eller är lite mindre bemedlad rent intelektuelt.

dylik produkt är naturligtvis oanvädbar vid så gott som alla filmiskt tänkbara situationer!

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast den har ju en "kraftfull mp3-spelare" så man kan ju alltid ha den till att lyssna på musik med.

 

richardoo290: Så länge du inte behagar berätta vad du tänker använda kameran till kan nog ingen säga huruvida den duger eller inte. Men för spelfilm suger den på alla sätt och vis, som kingen redan konstaterat.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kingen]Helvete...nu börjar även jag bli förbannad,hela individens ide med forumet är tydligen att få höra om han/hon köper en bra produkt, ser man sen på den tänkta produkten så förstårman att frågeställaren antingen är alldelens för ung för detta eller är lite mindre bemedlad rent intelektuelt.

dylik produkt är naturligtvis oanvädbar vid så gott som alla filmiskt tänkbara situationer![/citat]

Om frågeställaren varit på Din kunskapsnivå hade denne ej behövt ställa frågan.

Nu vet alla erfarna filmare att frågeställaren förmodligen är nybörjare och inte har så mycket pengar att använda och då bör väl denne få ett svar som ligger i nivå med dennes kunskaper?

Istället för att bara svara att man hellre skulle satsa på en DVD, vilket i och för sig är helt riktigt, skulle nog frågeställaren behöva veta lite mer, varför man hellre väljer en DVD, vilket förmodligen hade gjort att "kingen"'s svar onödigt. Med tanke på antalet inlägg så vågar nog inte frågeställaren ställa någon ny fråga och då får vi ingen efterträdare till "kingen" i framtiden.

-Per

Länk till kommentar
Share on other sites

Det smarta med den kameran är att den har analog AV in och gör mp4 direkt men zoomen är lite i minsta laget så jag skulle inte köpa den. Går kanske att hänga på någon telekonverter om man vill, då duger den som prisbillig amatörkamera. Är det AV in du är intresserad av kan du kolla min lista under inlägget "Digital med analog AV input". Hittar du några bra butiker och priser, lägg gärna in en notis om det där. Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

En skitbra nybörjarkamera skulle vara en hi-8-kamera med Digital Signal Processor.

Typ en sån här:

http://www.tradera.com/auction/Videokameror/aid_29235471

 

 

Filmerna blir av mycket bra kvalite (dock inte bättre än den superbilden som de nya dyra kamerorna har men jättebra ändå).

Jag köpte en exakt likadan kamera från tradera i tisdags och är skitnöjd med den. När man för över filmerna till datorn via s-video tror man ju att bilden ska bli förfärlig.... Och det blev den, men sen märkte jag att jag ställt bildkvalitén på "bra" istället för "bäst", nu blev filmerna i lika bra kvalité som när jag kolla på dom i tv:n. (Vill ni ha ett exempel på hur bilden blir när man fört över så adda mig på msn så kan jag skicka över ett exempel-klipp som jag tagit med kameran, stay_In_hell@msn.com, inte världens mest seriösa email-adress men det kan jag bortförklara genom att säga att jag skapade den för 4 år sen...

 

 

 

 

Men som sagt http://www.tradera.com/auction/Videokameror/aid_29235471

 

Färgsökare - 0,44", 113 000 pixlar

22 x optisk zoom/880 x digital zoom

320.000 pixlars upplösning

Easy-Q

Custom-Q

Auto-/manuell fokus

Variabla zoomhastigheter (4 steg)

7 digitaleffekter

- Sepia-Art

- Mosaic-Mirror

- B/W

- Cinema-Wide (16:9)

- Negative

6 AE-exponeringsprogram

Fade-funtion (fade-in och fade-out)

Indikering av batteriladdning

Motljuskompensation

Automatisk slutarhastighet:

1/50 -- 1/10.000

Sökare

Automatisk och manuell vitbalans

0,3 lux ljuskänslighet

Inbyggd mono-mikrofon

Vikt: ca 690 g (utan batteri)

Mått (B/H/D):

ca 101 x 104 x 174 mm

Länk till kommentar
Share on other sites

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=kingen]Helvete...nu börjar även jag bli förbannad,hela individens ide med forumet är tydligen att få höra om han/hon köper en bra produkt, ser man sen på den tänkta produkten så förstårman att frågeställaren antingen är alldelens för ung för detta eller är lite mindre bemedlad rent intelektuelt.

dylik produkt är naturligtvis oanvädbar vid så gott som alla filmiskt tänkbara situationer![/citat]

 

Hm.. jag börjar känna att detta forumet inte är så öppet som man kan tro från början. Man stöter på lite sånna här inlägg här och där.

Det är ju precis som föregående talare säger: Man frågar ju inte om man inte vet, och finns det något bättre ställe än att fråga här?

Man blir nästan rädd för att posta något ibland, om man inte tänker sig för ordentligt först.

Det var såklart lite offtopic.

 

Jag hade hellre lagt pengarna på en mini-dv. dom ligger väl inte så högt över det priset i nuläget? Fast mojängen är nog en rolig grej att ha me sig lite överallt dock :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...