kalle112 11 Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Jag försöker spela in lite ljud från ett spel med hjälp av programmet total recorder! Men problemet är att spelet hackar då jag spelar in och plus att man inte hör ljudet vid rätt tillfälle. T.ex. när en dörr stängs så hör man ljudet av att dörren stängs 1s senare... Vad kan det här bero på? 0 Quote Link to post Share on other sites
finnurt 15 Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Anledningen är antagligen att eftersom Total recorder agerar som en enhet (typ ett ljudkort) får du ett delay mellan det du ser och när total recorder spelar in och sedan spelar upp det. Min erfarenhet är att Total recorder inte är något höjdarprogram och väldigt svårt att avinstallera, det var dock många år sedan jag använde det. Vill du spela in ljud från t.ex. en FPS så prova Fraps, där borde det gå. 0 Quote Link to post Share on other sites
ressigören 10 Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Total recorder är schysst för att rippa streamad webbradio. Har aldrig använt det i några andra syften, känns som att det borde finnas andra program som är schysstare för det du håller på med. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts