Jump to content

Senaste film du köpte eller såg?

Cjwk
 Share

Recommended Posts

Plutonen, förutom att jag blev störd av reklampauserna så lyckades jag ändå drabbas av känslorna i filmen. Den var inte som jag trott, vet egentligen inte vad jag trott heller. Hittills kan jag räkna till två krigsfilmer som jag tyckt har varit bra, Plutonen och Jarhead.

Shaun of the Dead, jippi. Inte något Hot Shots-hopkok. Den fungerade på så många lager och kändes bara så otroligt uppfriskande. Lite häftigt att inte veta om man ska bli rädd för zombierna eller skratta åt dem.

Jag var på bio idag och såg Mr Brooks. Hade tänkt se The Reaping också, men det blev pub och guinness istället med polare.

Mr Brooks är helt okej hyrvideokväll om det inte finns nåt bättre alternativ, men det är absolut ingen höjdare. Skulle nog sätta en tre av fem på den.

Kevin Costner spelar gammal seriemördare, William Hurt spelar hans onda alter ego och Demi Moore spelar detektiv på jakt. Storyn i sig påminner väldigt mycket om Christopher Nolans mycket mer intressanta debut Following, fast istället för inbrott handlar det om seriemord.

"Tenacious D the greatest rock band in the world"....

vad ska jag säga, jag är ett fan av Jack Black! gamla typiska tonårings komiken med musik. en sak till.

"Use the cock" :P

Heter den inte Tenacious D the pick of destiny?

Detta var nämligen någonting som jag funderade på, hur de kunde översätta the pick of destiny till Värdens bästa rockband i den svenska titeln. så om du har rätt Headman och den faktiskt heter det så vore det en bra lösning på mitt problem. haha.

I övrigt kan man väl säga att den faktiskt var överraskande bra, lite musikalstuk på den också.

Heter den inte Tenacious D the pick of destiny?

Detta var nämligen någonting som jag funderade på, hur de kunde översätta the pick of destiny till Värdens bästa rockband i den svenska titeln. så om du har rätt Headman och den faktiskt heter det så vore det en bra lösning på mitt problem. haha.

I övrigt kan man väl säga att den faktiskt var överraskande bra, lite musikalstuk på den också.

mm, har 2 dvd versioner på den ena står det Tenacious D pick of destiny och den andra the greatest rock band in the world? vilken stämmer. Okej, den ena har jag fått av en kompis, och han hade tydligen blandat ihop titlarna när han skrev på skivan. Kommer väll få en varning nu för snack om piratkopiering... Den var kopierad, inte berätta vart ifrån och voodoofilm har inget med den skivan att göra. Japp, det var en varning. Men jag respekterar Voodoofilm och hoppas att dom inte behöver ge mig en varning men hur annars ska jag svara. I vilket fall....

Så hade han översatt den svenska titeln till engelska, inte så smart kanske. Sen har väll jag fått för mig fel eller nåt. men ska kolla upp det där lite mer.... du har ju faktiskt rätt, hur i helvete kan man översätta en sak till världens bästa rock band när den heter the pick of destiny. vad ska man ha döpt den till da?

Tenacious D : gitarr plektrummet av ödet.

Njah....

//Johannes

Det var inga polare hemma så jag gick ut och skulle gå ner till Ica och köpa bond-filmen men på vägen dit såg jag på skylten in till en musikaffär att det stod "Filmer" och då kan man ju verkligen inte låta bli, när jag står och går igenom skräckhyllan så hör jag hur en kund snackar om Evil Dead - Book Of The Dead utgåvan för 175 spänn och jag har varit ute efter den så det var bara att springa hem igen och hämta mer pengar och köpa den.

Förresten det var en limiterad 1 disk utgåva och på discshop finns det en Special Ed 2disk utgåva och en annan som också är LimEd som är utgången. Är det någon som vet om det är någon skillnad mer än att Special Ed har två diskar?