Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

sist köpt var ju JSA... Nu saknas bara Three Extremes och I'm an Android för att komplettera Park Chan Wook-samlingen... (de han gjorde innan JSA verkar omöjlig att få tag på...)

 

Menar du, "I'm a cyborg but that's ok"? Skön rulle. "Three Extremes" är också bra, köpte även långfilmsversionen av "Dumplings".

Länk till kommentar
Share on other sites

Menar du, "I'm a cyborg but that's ok"? Skön rulle. "Three Extremes" är också bra, köpte även långfilmsversionen av "Dumplings".

 

heh... jag misslyckas alltid med titeln... Three Extremes har jag hyrt... Dumplings gjorde inget större intryck på mig så jag har inte känt det så nödvändigt att se långfilmen...

 

Senaste filmen... Titan AE... inte något mästerverk... inte så pjåkig heller... lite för mycket amerikanskt "överspel" i animationerna... men men... har ju av någon anledning velat se lite mer Don Bluth filmer på senaste tiden... Kanske för att jag tycker Änglahunden var så jävla fin... jaja... Tror det blir Rock & Rule ikväll för att fortsätta lite på samma tema...

 

EDIT 90 minuter senare:

 

wow... den var inte nådig den... som en korsning mellan Bladerunner (kom året innan), Heavy Metal (tydligen tackade Nelvana nej när dom erbjöds vara med där), Macross (musik som räddar världen, då främst OVA'n/filmen Macross Plus), och... eh... ABBA?! (jag kanske är tondöv, men det lät ju bannemig som dom när Angel och Omar sjöng)...

 

Även här var det lite onödigt jello-aktig animation... men... jag satt här med stora ögon och kände mig nästan hög när jag såg filmen... 9½ plektrum till den rullen av 10 möjliga... mest för att den var så "far out"...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Bokat riktigt snygga steelbookutgåvor av: King Kong, E.T och Jaws.

 

Köpt Rambo 4 i en limiterad plåtlåda och ett limiterat gift set av Da vinci-koden (nej, den är inte så jävla bra precis, men det var 87% rabatt på boxen:P)

 

Har även köpt en limiterad box av Batman Begins på blu-ray och Batman - Gotham Knight, även den på blu-ray.

 

FIlmer jag sett då:

 

Be kind rewind

Funny Games

 

Den enda som var bra var Fellinis 8½. Båda de andra kändes som misslyckanden.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg alldeles nyss Live Feed, en sjukt jobbig film. Inte för våldet, men däremot för att den liksom kändes så kalkylerat "äcklig". Skådespelet är dessutom så....Barbie. Står inte ut med de där "Oj så jag upptäcker saker"-fejkade reaktionerna. En fattigmans Hostel, typ. Lagom mycket konspiration och tja....vad håller de på med egentligen. De tjänar säkert pengar, men hur roliga känns de med tanke på...nä gud vad jag är negativ nu. De hade säkert kul under inspelningen.

Speciellt de nakna tjejerna, lajbans.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

NCFOM är riktigt bra... det enda klagomålet jag hört är när folk kallar den "No Ending For Old Men" och syftar på att slutet kom lite snöpligt... Jag tyckte själv att slutet var lite tvärt... men jag kan inte klaga när resten av filmen har den där sköna spänningen hela vägen igenom. Jag är bondpojk och inte visste jag att bultpistoler kunde vara så mångsidiga;)

 

Ok, ok, han använde en med tryckluft (de jag sett drivs av små krutladdningar). Och jag har hört lokala slaktaren berätta om en kollega som skulle ta sitt liv med bultpistol, pinnen åkte in, åkte ut igen samma hål, killen tuppade av men var långt ifrån död när hjälp kom. Bulten är mest för att bedöva djuret så man kan tappa den på blod. Smärtan för djuret blir inte mer än vad hundar utsätts för när man sprut-dödar dom...

 

anyways... gled lite ur spår...

 

Senaste filmen jag hyrde var There Will Be Blood... ganska hyffsad... av någon anledning vill man jämföra no country med blood-filmen... och jag känner också vissa likheter... men bloodfilmen tappade mig runt en halvtimme före slutet, jag tappade intresset helt. Det upplevde jag inte med no country...

 

Senaste filmen jag såg var 12 Arga Män... En film som legat på min "måste se"-lista länge nu just för att det görs så mycket med så lite... 99 procent är inspelat med de 12 titelfigurerna och en förman i ett enda Jury-överläggningsrum (toalett medräknad).

 

Där var det definition av spännande kammarspel. Närhelst någon pratar om att det behövs så mycket för att göra en bra film så har jag fått höra denna film som motargument. Och jag kommer nog att sälla mig i den skaran. Allt som behövs är 12 riktigt bra skådisar och ett jävlaranamma manus. Skulle det bli bättre eller sämre med dogma-skakig kamera och städbelysning? vem vet? jag tror inte det skulle sänka filmen så mycket... ljudet är mono, men det är ju bara dialoger på ljudspåret. Det är svartvitt, men det skulle nog se fel ut med Ultra Panavision 70.

 

Så då har man sett både Repet och 12 Arga Män... nästa minimal-film att se blir väl då Liferaft eller vad hitchcockrullen nu heter som utspelar sig på en räddningsbåt..

 

Senaste filmen jag köpte var Thriller: En Grym Film... Eller snarare beställt, jag har inte fått den än. Har sett den på piratkopia dock (ey, jag betalade för den nu iallafall! I den dyrare Limited Edition-utgåvan och allt dessutom;)). Titeln är så rolig, innehållet så ögonbrynshöjande, och den är svensk! Inte "Bra för att vara svensk"... den är förjäkla sevärd även fasst den är svensk! Jag tror jag har två filmer i mitt bibliotek på 256 som är svenska och inte är buskiskomedier, det är denna film och Mannen På Taket. (nej, jag har inte en enda bergman-rulle).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag formligen älskar alla versioner av I Am Legend jag sett, speciellt med Vincent Price :-)

 

Senast erövringen är Muppets From Space.

Köpte den mest för att det inte fanns så mycket annat att dryga ut samlingen 6 filmer för 200 spänn med, men insåg att den var fullständigt lysande!!

Hohoho, är filmfan verkligen gjord ens med barn i åtanke? :-D

Goddamn vad dom måste ha rökt på när dom skrev den!!!

 

Fick med bla The Machinist & Bästa Lilla Horhuset I Texas åsså, men inte hunnit se dom än.

Optimus Prime-utgåvan av Transformers var en höjdare åsså, enda omslaget jag har man kan bygga en platt robot av :-)

Måste dock säga att jag inte vart särskilt imponerad av bildkvaliten. Då menar jag filmen i stort. Är den något nån annan reagerat på åsså eller what gives?

Kan inte minnas att bioversionen var så fult färgkorrad...

Länk till kommentar
Share on other sites

Den gode den onde och den fule. 8,5/10. Once Upon A Time in the West är faktist bättre i mina ögön. Men den gode den onde och den fule har jag gillat sen jag va 11 år .. Den filmen kommer alltid vara speciell i mina ögön. Nu såg jag om den för första gången på 2 år. Otroligt skön film.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Haha älskar Lost Highway, musiken är helt genialisk. Inte Lynch bästa men det säger fan ingenting.

 

Såg Cassavetes Faces som jag fullkomligt älskade, den är filmad på samma format och med samma produktionssätt som våran nästa film, så det var ju kul att se. Cassavetes skådespelsregi slutar aldrig imponera, likaså Gena Rowlands.

Länk till kommentar
Share on other sites

Carl Einar Häckner- pusseldrömmar, Ice Age (fick den gratis via pointshop, ska lämna tillbaka, fick med danskt tal och danska subtitles) Pirates of the Carribean (fick gratis, bara frakt att betala på cdon) Animatrix, 300, i allways know what you did last summer... alla dessa är inköpta, nyligen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...