Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

En av de sista jag såg var i alla fall första delen av brandvägg - och nu, en vecka senare, ska jag se andra delen. Om jag vore ironisk skulle jag säga att det är för att jag inte kan bärga mig för att se hur det kommer att gå. Men, jag är realistisk och säger istället att det är för att ytterligare försäkra mig om hur jag inte ska bygga upp ett drama.

 

Men, ...lite intressant ska det ju ändå bli att se hur det går med diabetesen och diabetesdoktorn... Var det A-ploten? ;-)

 

/H

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte nyss:

 

Peter Jackson-boxen innehållandes: Bad Taste, God taste made bad taste, Meet the feebles, Braindead och Forgotten silver. En fin box med alla hans gamla filmer!

 

Sjätte sinnet.

 

Moulin Rouge 2-disc

 

ALLA filmer är sjukt bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Idiocracy. Mike Judge har gjort det igen! Den här är nästan ännu bättre än Office Space. Frågan är om den kommer att vara lika bra efter att ha sett den hundra gånger som Office Space är...

 

office space är galet bra. har inte sett idiocrazy, så jag har min magiska stund kvar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

satt och kollade på Le Grand Bleu för hundrafemtielfte gången igår och såg nåt nytt. I Rosanna Arquettes lägenhet i New York finns ETT fönster, som självklart visar en perfekt inramad utsikt över world trade center, bara för att poängtera att de är i new york.

 

lite som den grejen att oavsett vilket fönster man tittar ut igenom i amerikanska filmer som utspelas i paris så ser man alltid eiffeltornet. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Lady In the Water av Shyamalan.

 

Jag är den som tycker att hans filmer bara blir bättre o bätte. Sjätte Sinnet är hans bottenskrap och där följt av Unbreakable. Men Signs och The Village är två favoriter. Och den här var ljuvlig. Älskar hur hans filmer känns så välplanerad. Mitt intryck av honom är att han är en äkta filmstudent. Alltså, en som verkligen pluggat o läst allt om film. Men inte så att han blivit en jäkla besserwisser och gör filmer som känns alltför stela och tomma, som jag annars tror en filmpluggare utan filmkärlek kan göra. Nej. Shyamalan har ändå en stor kärlek för film.

 

EDIT: Vill bara förklara mig om Sjätte Sinnet. Det är kanske filmhistoriens nästan bästa "första gången du ser filmen" film. Men filmen bygger sååå mycket på att du inte vet om "sanningen" (nej jag tänker inte avslöja, för det finns folk som inte sett filmen. FAKTISKT.), så att försöka se filmen en andra gång är helt makalöst hemskt. Fanns inget man kunde titta på "en extra gång" och liksom hitta små saker som är fina eller bra. Tyvärr. Men som första film, är den ypperlig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Once Upon A Time In Mexico...

 

Klockan är 02:41 på natten, min puls är uppe i 240. Vet inte riktigt hur jag ska kunna lugna ner mig alls. Jag känner smaken av Puerco Pibil, dofterna av Banderas och Trejos svett, blir lite nere i Johnny Depp för första gången sedan Cry Baby. Salma Hayek has me at the first hello.

 

Extramaterialet är som lite av ett uppåttjack den här tiden på dygnet.

 

Man kan tydligen inte softa till Rodriguez filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

det tog dig 10 min att skriva det där...?!

 

Det kan läggas till tre konversationer på MSN, ett väldigt ordsmakande och en massa "blickande upp mot den vacka DVD-boxen som förföriskt blickade ut mot mig".

 

Så måste man redogöra varför det tar den tid det tar att skriva saker som man skriver nu? Eller kände du bara ett otroligt stort behov av att visa dig lämplig som skripta genom att visa ett öga för detaljer?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...