Gå till innehåll

Färga latex?


Recommended Posts

Tjena! Jag har ett filmprojekt som involverar en klassisk "Grey"-alien, som ska gjutas i latex. Dräkten måste ju då färgas i någon snygg grå färg. Hur gör man detta på bästa sätt? Färg i latexen innan man gjuter (känns enklast; en alien är ganska stor ändå) eller i efterhand? Vilken sorts färg, och var får köper man den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan vara smart att ha latexen i någon grundfärg. Kanske mörkgrå/svart i ditt fall och sen måla den i fler nyanser efteråt. Jag har blandat vanlig ackrylfärg i latex och det har funkat fint. Dock var det "icke skumlatex" så jag vet inte riktigt hur man gör med skumlatex...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah, tackar! Vanlig bonn-akrylfärg som man köper i vanlig färgbutik alltså? Får testas helt enkelt. :)

Det är vanlig latex här också och ingen sån där fancy skumlatex, så om det fungerade för dig borde det funka för oss...

 

Och så värst mycket detalj kommer inte heller att behövas, eftersom denna alien enbart skall synas på håll i en "hemvideo". Man ska inte göra mer jobb än vad som absolut behövs. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...