Gå till innehåll

David Lynch rapporterar vädret


Ronnie

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

[citat=Anna_Dea]Själv hatar jag gubbskrället. Ursäkta trollningen.

 

Men vad är det som är såååå himla bra med det där klippet?[/citat]

 

Lynch är en av mina abslout största hjältar. Elefantmannen är utan tvekan en av de bästa filmerna som någonsin gjotrs, sen hans filmer Lost Highway, Mulholland Drive och The Straight Story är alla mästerverk även de.

 

Han är den enda filmskaparen som lyckats skapa helt galet konstiga filmer som man inte fattar mycket av, men ändå gillar och efter några tittningar så börjar man förstå (eller lurar man sig själv? :))

 

Jag älskar hans kortfilmer, Rabbits är underbart konstig.

 

Ser fram emot Inland Empire som fan.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TomStac]Glöm inte bort Dune, Blue Velvet (min absoluta favorit) och Wild at Heart ;)[/citat]

 

Dune och Wild at heart tillhör inte mina favoriter och Blue velvet har jag inte ens sett ännu :D Tillhör väl den skaran filmer som man borde ha sett men ändå inte fått tillfälle att göra ännu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att man gör helt skruvade filmer, tycker jag att man inte kan kalla sig ett geni.

 

Visst. Elefantmannen kanske är bra (har inte sett den än) men resten av filmerna?

 

Han är väl rätt så duktig att behandla symboliker i sina filmer. Men handlar inte film om att folk ska kunna ta del av något helt annat än vardagslivet? Jag är inte så stort fan av att han går något som är oförstående för vissa människor.

 

Finns ju den skara fans som gillar hans filmer jsut för att de tycks förstå den bättre än alla andra. Så de känner sig speciella, och bättre än andra.

 

Skyller ingen av er för det, så behöver ju ingen pajkastning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...