Gå till innehåll

Bränna...Hjälp


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Fick tips om independent.nu. Helt suverän ljudbank. Har laddat hem en hel del. Spelar upp ljuden i mediaplayer. Kan någon säga mig hur jag gör för att bränna ner dom på en cd? Klickar på "burn" och sen burnlist, men hur lyckas jag skapa en burnlist?

 

hoppas att någon fattar frågan...

 

Vänlign

anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag antar att det är Windows Media Player du har, För att bränna med programmet behöver du en någorlunda ny version av programmet och en brännare.

Först kan du spara dina ljud in en spelningslista, under "fliken"; uppspelningslista. Sen trycker du upp fönstret "bränn". Till vänster kan du trycka på ordet "Bränningslista" sen väljer du bara din spelningslista med ljuden. Sen är det bara att trycka på "Starta bränning"

Länk till kommentar
Share on other sites

hej igen och tack för ditt svar! dessvärre är detta rena grekiskan för mig fattar inget..

 

går jag in i mediaplyer så finns det 6 flikar:

 

now playing library rip burn guide

 

kan du förklara en gång till hur jag skall göra?

 

vänligen

anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har för mig att det går att bränna direkt i winxp utan något program. Stoppa i en tom cd skiva, välj enheten i "den här datorn", dra över filerna du vill bränna, sen finns det nån meny till vänster i fönstret tror jag där det står typ "bränn skiva". Sen får du välja om du vill bränna data eller audio, vill du kunna spela upp den i en vanlig cd spelare väljer du audio. Vill du bara spara ner dom för att kunna ta in i olika klipprogram etc kan du välja data och sortera dom i kataloger som du vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...