Gå till innehåll

Död katt?


Recommended Posts

Jag kommer att behöva en död katt i några scener. Den ska även fungera i närbilder, så den bör se väldigt autentisk ut. Någon idé på hur man kan göra? Den ska inte bara se autentisk ut, den ska även vara ganska hård och stel, som om den har legat död ganska länge.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha ja, det är ju ett alternativ. Finns det något alternativ som inte luktar as och sprider sjukdomar? :D

Det behöver egentligen inte vara en katt, huvudsaken är att det är ett pälsbeklätt husdjur modell mellanstor. Hur fick till exempel Killinggänget tag på den döda och frysta hunden (tror jag) i första delen av Fyra Nyanser Av Brunt?

Länk till kommentar
Share on other sites

eller så knatar du ner på stan och köper cernitlera och skapar en kropp och sedan hälsbillägger den eller så bygger du upp ett hyffsat skellet av lera behöver ju inte vara det allra detaljerade eller så men endå "skellet" av lera sen bygger du kraniumet kanska mer kompliserat och sen beklär du allt med päls "kan nog finna nått dugligt i tygaffärer som går att använda" sen syr du hela kroppen i tyg/päls "fuskpäls skulle rekomenderas till hela katten" sen stoppar du upp kroppen med bomull så är allt löst! :P skit lätt det! :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar!

Att bygga en katt från scratch vore nog bäst, men för en makalöst ohändig pojke som jag själv skulle det nog ta för lång tid att hitta allt jag behöver och sedan bygga den.

 

En riktig katt i närbilder vore absolut det bästa, men då måste jag se till att få tag i en låtsaskatt som ser likadan ut. Där blir det problem. Då måste jag bygga en.

 

En idé som jag har är att leta en mjukdjurskatt som jag misshandlar så att den ser ut som ett as, sedan blöter jag ner den och fryser ner den. Problemet är att den då måste se så autentisk ut som möjligt från början, och var hittar man mjukdjurskatter som ser riktiga ut?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tekniska Förvaltningen i din kommun har säkerligen tonvis med döda djur som de plockat upp från kommunens alla hörn. Övertala dem att du vill låna ett dött djur någon timme. Du kanske t.o.m. kan göra inspelning intill deras dumpningsplats?

Länk till kommentar
Share on other sites

Att jobba med döda djur kan vara lite små otrevligt och äckligt, men se bara till att du inte tar med dig hem en död svan...då kan d sluta riktigt illa.

 

Jag skulle nog letat i någon leksaksaffär och sen blöta ner den som du sa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, man vet aldrig vad döda djur döljer för överraskningar. Det får bli en mjukdjurskatt.

Jag hittade en perfekt på ebay: http://cgi.ebay.com/Furry-Stuffed-Animal-PLAYFUL-CAT-KITTY-TAXIDERMY-TAN-XL_W0QQitemZ7231250241QQcategoryZ37855QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Synd bara att jag inte vågar köpa något från ebay sedan min kompis blev lurad på ett katana-svärd. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...