Gå till innehåll

hjälp sökes!!


BoBBo

Recommended Posts

hejsan!

Jag har ett antal frågor att ställa...

Jag skulle bli glad för så många svar som möjligt.

 

1. När jag imorterar film till datorn så blir det inte alls så bra kvalle.

Ligger felet i kameran? eller finns det andra program som man ska imortera med?

 

Hur gör man för att få bästa möjliga bild?

 

2. När man sparar filmen från ett redigeringsprogram vilket format ska man spara om man sen ska föra över filmen till en DVD skiva?

 

3. Om min DVD brännare skulle råka pajja, finns det något annat sätt att få över film på en skiva som går att spelas i en DVD?

Jag har testat SVCD men det resulterade bara till ännu sämre kvalle än vad som redan var.

 

det var alla frågor jag hade för tillfället, men det kommer förmodligen fler efter som!!

 

tack för hjälpen på förhand!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=BoBBo]hejsan!

Jag har ett antal frågor att ställa...

Jag skulle bli glad för så många svar som möjligt.

 

1. När jag imorterar film till datorn så blir det inte alls så bra kvalle.

Ligger felet i kameran? eller finns det andra program som man ska imortera med?

 

Hur gör man för att få bästa möjliga bild?

 

2. När man sparar filmen från ett redigeringsprogram vilket format ska man spara om man sen ska föra över filmen till en DVD skiva?

 

3. Om min DVD brännare skulle råka pajja, finns det något annat sätt att få över film på en skiva som går att spelas i en DVD?

Jag har testat SVCD men det resulterade bara till ännu sämre kvalle än vad som redan var.

 

det var alla frågor jag hade för tillfället, men det kommer förmodligen fler efter som!!

 

tack för hjälpen på förhand!![/citat]

 

Du skriver inte vad du har för kamera eller om du för över det via firewire, men jag antar det.

 

Kvalitén kan se sämre ut på en datorskärm än en tv för att monitorn har högre upplösning och är progressiv. därav kan det bli taggiga kanter vid rörelse. men det sker ingen kvalitétsförlust vid överföringen.

 

DVD är kodat i Mpeg2, det brukar finnas färdiga mallar i redigeringsprogrammen för dvd.

 

Om din DVD råkar pajja kan du ju köpa en ny, dom är ju ganska billiga.

Men visst kan man bränna svcd:er med fullgod kvalitét, många spelare klarar av divx också.

 

Hoppas det hjälpe.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...