Gå till innehåll

Frågor om Logor


kalle112

Recommended Posts

Jag sökte men hitta inte svar på mina frågor:

 

1) Känner ni till någon sida man kan gå in i där dom listat olika exempel på logor. Tänkte gräva fram lite tips och idéer (inte kopiera).

 

2) Vilket program använder man när man vill skapa olika ljudeffekter till sina filmer. Vad finns det för olika ljud/musik program? Vill ha ett bra program men det ska heller inte vara FÖR avancerat!

Länk till kommentar
Share on other sites

1) Ingen aning, men:

2) Mängder. Det är sällan programmen i sig som mestadels synthar som används till sånt.

Vidare är det inte mycket du hör på film som är synthetiskt skapat, nästan (med betoning på nästan) allt är inspelat via microfon & uppbyggt enligt lager-på-lager-principen grovt förenklat.

Finns ett aukustiskt ljud för i princip allt :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm, göra ljudeffekter... du behöver ju först ett inspelningsprogram. På Digidesigns hemsida kan du ladda ner pro tools free... Men du behöver ju ett ljudkort med preamps. Jag använder Pro Tools och en digi 002.. Kolla musikaffärer och se vad du vill ha. Pro Tools LE med en MBox kostar typ 5000:- Den har två mik preamps.

Så behöver du en mik.

 

Vill du spela in ljud i fält så behöver du ju portabel inspelning. Jag har blivit lite intresserad av den här, verkar billig och bra.

 

Sen har vi synthar som är kul. MinimougeVA är en soft och gratis mjukvarusynth. Det är VST instrument, men kan köras fristående om du inte vill använda Cubase.

 

Sen har ju arturia grymma synthar. Lätt de bästa mjukvarusyntharna jag hört. Jag hör faktiskt ingen skillnad på deras minimoog och en riktig. Själv har jag Moog Modular V som är riktigt jävla grym, har aldrig testat en riktig modulsynth och jämfört med. He he! yes!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...