Gå till innehåll

Äta från människor?


Åke

Recommended Posts

Hej!

 

Vi är tre personer som ska göra en monster film och i den så ska monstret bita tex en person i nacken så att en bit kommer bort från han. Hur gör man detta?

 

Sen så ska jag göra en annan film där flera dör på olika sätt och jag vet inte hur man gör. De mord är att en ska få ett vast och långt föremål genom testiklar och ur ryggen. Sen så det klassiska en kniv genom magen. Sen så ska vi skära strupen på en.

 

Blir väldig glad om ni kan hjälpa mig med något av detta :)

Tack och hej

Länk till kommentar
Share on other sites

eller en riktigt vass kniv och en villig skådespelare.

 

Det är ju inga direkt lätta grejer du ger dig in på. Det finns en anledning till att så många skräckfilmer är så mörka och diffusa, helt enkelt för att specialeffekterna är skitdåliga och man vill dölja så mycket som möjligt av dem med slem och blod.

 

Kan ju alltid köra på köttbiten. Köper helt enkelt en bit gris(död) med skinn och går loss på med kniven. Gris har ju som vi alla vet liknande fysikaliska egenskaper som människor, borde se OK ut!?

 

Vet ej men latex är väl ganska kostsamt, svårt att forma om man inte är van!

 

ha de

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...