Jump to content

Ljudbank för gratis ljudeffekter

Recommended Posts

• 2 years later...
  • 2 weeks later...

Ett enkelt sätt att få gratis ljudeffekter eller om man vill sampla något är ju att använda sig av programmet "Audio Hijack Pro". Grymt program som spelar in allt från ditt ljudkort med valfri kvalité. Använt mig mycket av det programmet och är mer än nöjd! dessutom är det gratis:)

• 1 year later...
  • 1 year later...

Hej!

I denna video, som riktar sig till nybörjare, visar jag de ställen där jag hittar ljudeffekter som kan användas kommersiellt:

Sammanfattningsvis fyra källor:

GRATIS

• freesound.org
  • youtube.com/audiolibrary/soundeffects

KOSTAR

• Adobe Auditions inbyggda ljudbibliotek
  • sounddogs.com

Hälsningar

Kent

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Lukwago Mediaworks
      Jag letar efter någon som är relativt bra på att ljudmixa/ljudredigera till min kortfilm Grannen 2.
      Det kan innebära en bra börja på ett framtids samarbetsförhållande.
      Hör göra av dig om du har tid så berättar jag mer och deadline plus annan information som du önskar att få.

Filmen är tänkt till festivaler.
      Filmens hemsida: LUKWAGO MEDIAWORKS - Grannen 2

Skriv ditt svar här eller på min e-post adress: contact@lukwagomedia.com

Tack på förhand!
      LUKWAGO MEDIAWORKS - www.lukwagomedia.com
    • By cherryfields
      Hejsan
      Mitt namn är Mikael Körner och jag jobbar bl.a med ljudläggning av film. Jag har i skrivande stund bestämt mig för att producera tutorial videos på ämnet ljudbearbetning och letar nu efter filmer som jag kan få använda till detta.

Jag erbjuder mig att ljudlägga er film gratis mot att jag får använda materialet i mina kommande tutorial videos samt arbetsprover etc

Låter detta intressant? Har du en film som är i behov av ljudbearbetning?

Kontakta mig så kan jag berätta mer.

mvh/Mikael

....................................................................................................................................

CHERRYFIELDS PRODUCTION
      CMM STUDIOS

facebook
      https://www.facebook.com/pages/Cherryfields-Productions/269229246449956

email:
      cmmstudios@mac.com

phone:
      +46-704-825448
    • By tove-k
      Hej!
      Jag ska göra en kort stop-motion film som projektarbete, som ska handla om miljön.
      Jag har tänkt att ta ca fyra scener fem-sex sekunder långa. Bilderna tar jag med min nikon D80.
      Jag behöver ett program som är till för stop-motion som är lätthanterligt, gratis, och som fungerar till Windows XP. Det ska även gå att lägga till ljudeffekter parallellt till scenerna.
      Sen har jag lite frågor:
      *Finns det någon sida med ljudeffekter såsom när en bil kör t.ex?
      *Behövs bra och starkt ljus från början, eller är det lätt att massredigera i efterhand?
      * Hur ska jag spela in vissa ljud? Med mobiltelefon, bandspelare etc?

Tips, knep och idéer är varmt välkomna!

//Tove
    • By sjstrm
      Hej gott folk! Någon som vet vad man skall söka på för att få fram ljudeffekter som motsvarar pistol skott, alltså de (swoosch) ljud som man upplever om någon skulle skjuta mot dig. Hoppas ni förstår vad jag menar :)

Tck på förhand!
    • By Liza
      Det är ju inte alltid att man får det ljud man vill ha i sin video. Åska t.ex kan låta riktigt illa om man använder kamerans egen mikrofon när man spelar in. Även trafik, havsljud, regn och andra ljud från naturen kan bli otroligt dåliga på videon.. Då är det ju tur att man fixa det och ersätta med bättre och renare ljudeffekter!

I denna tråd tänkte jag att folk kan tipsa om bra sidor / fildelnings-siter där man kan få tag på bra ljudefekter! :)

Själv vet jag bara en enda sida där man kan ladda ner bra ljud utan att behöva betala för det.
      http://www.therecordist.com/pages/downloads.html (Högerklicka filer och välj "spara mål som")

Dom hade iaf helt ok åsk-ljud dära!

Mer tips! :)
  • Create New...