Gå till innehåll

Hur gör man egna squibs?


Bergman

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Har provat att göra en kulträff på kroppen nu och resultate blev verkligen effektfullt.

Det såg verkligen ut som om någons blod sprutat ner hela badrummsväggen för min del.

Jag insåg även rätt fort att gaffa-tejpen var bland det viktigaste i hela experimentet... Slangen måste tejpas så den sitter fast ordentligt på kroppen. Och akta för spill också...även om blodet bara ska spruta genom tröjan så bör du inte ha finbyxor på dig heller...för det dräller lite ibland.

Ska man använda den här effekten i film, som vi ska göra, så bör man öva in det först så man kan det på rutin, annars förlorar man mycket tid på inspelningsplatsen. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=potatisen]Har hittat lite saker. Fast det var någon som skrev att man måste köpa för minst 500kr från Jula så...

 

http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=212538633&pf_id=SE-704010&dept_id=SE-704

http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_mm.asp&CatPath=Eq0q121q246q469&CampPath=&NoCache=2005-02-01%2000:14:35&IsCampaign=N&SelectedWAG=11512&COSID=36A7931390F2407982FAE47DFF1D7DD5345928[/citat]

Vet inte om just dom modellerna funkar. Tror det måste vara en sån man håller med en hand utan slang. Sån använder åtminstone Exposure och jag själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

EzekielMartyr]Gå på ÖB och köp "Eros Pump a Pressione"

Blir ett förbannat tryck i den för mig...stänker ner hela väggar med blod. :P

 

 

Va är luft-tryck för nåt? är de typ om man har en ballong med massa röd färg i. så pumpar man tills den sprängs lr? de verkar ju i sånna fall lite konstigt eftersom man vet ju inte om den sprängs om man pumpar en gång till. förresten vart skulle man ha en stor ballong med röd färg i som inte syns?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Glöm föregående inlägg, jag köpte en igår:)

 

Det blev inte riktigt som jag tänk mig för all luft sköts inte ut på en och samma gång så den riktiga smällen fick jag inte till men när jag provade fylla behållaren med låtsasblod fick jag till en pump som gör att det...tja...det "sput/rinner" om den...ungefär som blodet från armarna på den svarte riddaren i holy grale:)

 

Den behövdes bara pumpas ca 10 gånger så kunde man spruta blod i över en minut. Inte riktigt vad jag försökte med men den gav idéer till massa kul effekter:)

 

Trycklufts sprutan hittade jag på biltema för 49 spänn om nån är nyfiken.

111.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Glöm föregående inlägg, jag köpte en igår:)

 

Det blev inte riktigt som jag tänk mig för all luft sköts inte ut på en och samma gång så den riktiga smällen fick jag inte till men när jag provade fylla behållaren med låtsasblod fick jag till en pump som gör att det...tja...det "sput/rinner" om den...ungefär som blodet från armarna på den svarte riddaren i holy grale:)

 

Den behövdes bara pumpas ca 10 gånger så kunde man spruta blod i över en minut. Inte riktigt vad jag försökte med men den gav idéer till massa kul effekter:)

 

Trycklufts sprutan hittade jag på biltema för 49 spänn om nån är nyfiken

 

 

 

Hej. jag kanske ska köpa en sån där spruta som på bilden. men de jag i sånna fall undrar är vart ska man ha den. den är ju as stor ju. T.e.x. om nån ska avrättas i en film. sen skjuter man honom i huvet. ska man dra slangen upp i huvet då lr . borde det inte synas då. plus om jag håller i en stor pump så borde de ju oxå synas. Undrar bara vart man ska gömma allt.

 

Annars var de en bra id`e

Länk till kommentar
Share on other sites

det är bara att tejpa fast en längre slang, dom är inte dyra, tanken är ju inte jätte stor heller...ungefär ett och ett halvt dvd fodral.

 

köp rätt smalt slang också, ungefär så du får in en penna, annars blir det inget tryck i sprutet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Slangen vet jag inte, den fick jag från en polares garge. Det borde finnas nånstans på biltema också, du får leta runtlite:)

 

Själva pumpen hittar du genom att gå till (från ingången sett) översta vänstra hörnet om du förstår hur jag menar. där står två stora korgar fullamed pumpar och såär det nån flashig skylt på sidan där det står att det är nersatt pris. Det står att det är 5 liters pumpar i ena korgen men om man tittar noga ser man en liten skylt där det står att de är slut så allihop är 1,5liters, vilket är precis vad du letar efter:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Usarpe89]Slangen vet jag inte, den fick jag från en polares garge. Det borde finnas nånstans på biltema också, du får leta runtlite:)

 

Själva pumpen hittar du genom att gå till (från ingången sett) översta vänstra hörnet om du förstår hur jag menar. där står två stora korgar fullamed pumpar och såär det nån flashig skylt på sidan där det står att det är nersatt pris. Det står att det är 5 liters pumpar i ena korgen men om man tittar noga ser man en liten skylt där det står att de är slut så allihop är 1,5liters, vilket är precis vad du letar efter:)

 

 

Hehe ok. men vart bor du då. de kanske inte är samma i alla städer?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ymmit - Ta det lungt nu:)

 

Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]EzekielMartyr]Gå på ÖB och köp "Eros Pump a Pressione"

Blir ett förbannat tryck i den för mig...stänker ner hela väggar med blod. :P

 

 

Va är luft-tryck för nåt? är de typ om man har en ballong med massa röd färg i. så pumpar man tills den sprängs lr? de verkar ju i sånna fall lite konstigt eftersom man vet ju inte om den sprängs om man pumpar en gång till. förresten vart skulle man ha en stor ballong med röd färg i som inte syns?[/citat]

 

 

 

Det var efter det som jag skrev mitt inlägg. Men det har hänt något skumt så inläggen har flyttats. Jag vet inte riktigt vad som har hänt.

Jag ber om ursäkt ymmit.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jamme]Kom på en väldigt realistisk idé, men den är ganska riskabel, och fungerar endast då någon skjuter mot bålen (överkroppen). En annan nackdel är att den är ruskigt dyr. En positiv sak är att hur många skott som helst kan skjutas.

 

1. Först och främst skall man ha en skottsäker väst på sig :) .

2. Sedan köper / snor man till sig några blodpåsar från "Blodbussen".

3. Efter detta, tejpar man på blodpåsarna (med dubbelsidig tejp), på den skottsäkra västen.

 

KLART!

 

Skjut gärna med riktiga M16, fast var rädd om hörseln. Använd gärna lite sämre skott ;)[/citat]

 

Haha bra idé! Men tror inte västen hjälper om du skjuter med en m16 ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]Ymmit - Ta det lungt nu:)

 

Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?[/citat]

 

Jo det är ju just det det är! Hela tiden är den någon som vill att man nästan ska göra allt åt dem. Det är skit störande ;)

 

(Nu menar jag förstås inte bara Ymmit, en av dem i mängden bara :p)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=woxaz][citat=Usarpe89]Ymmit - Ta det lungt nu:)

 

Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?[/citat]

 

Jo det är ju just det det är! Hela tiden är den någon som vill att man nästan ska göra allt åt dem. Det är skit störande ;)

 

(Nu menar jag förstås inte bara Ymmit, en av dem i mängden bara :p)[/citat]

 

 

Meh. jag är inte sån. ******* . sluta!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit][citat=woxaz][citat=Usarpe89]Ymmit - Ta det lungt nu:)

 

Anhool - Vad var det ymmit (om det överhuvudtaget var honom du syftade på) frågade om som jag redan svarat på? Jag tycker inte det är så jobbigt att skriva ett extra svar om nån missar nåt, det är väl inte så störande?[/citat]

 

Jo det är ju just det det är! Hela tiden är den någon som vill att man nästan ska göra allt åt dem. Det är skit störande ;)

 

(Nu menar jag förstås inte bara Ymmit, en av dem i mängden bara :p)[/citat]

 

 

Meh. jag är inte sån. idioter . sluta!!!![/citat]

 

[citat=ymmit][citat=Anhool]pssst...sökfunktionen; ett hett tips brought to you by mig[/citat]

 

 

orka. säg den istället[/citat]

 

Riiight...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...