Gå till innehåll

Hjälp med Pinnacle Studio 9


Spiritualblue

Recommended Posts

Sitter här och kämpar med att försöka överföra filmen från digital videokameran till programmet men stöter på en varningsskylt där de nämner något om att jag måste koppla kameran till port 1394.

 

Har ett skolarbete som måste göras och önskar så snabb hjälp som möjligt!

Hur öppnar man port 1394? Är inte det en sorts FireWire port?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

What?!

Är det något redigeringsprogram som man kan föra över från usb?

Typ Premiere?

 

Sitter förövrigt med en Panasonic NV-GS11 om det skulle underlätta på något vis.

Vad är det effektivaste sättet att överföra en film till datorn när d gäller program som inte kräver firewire?

Kräver Premiere även den firewire?

Länk till kommentar
Share on other sites

nja, jag sitter sjävl med en likadan kamera, och visst, det står något om att man kan koppla in den och använda som en webbkamera men USB porten i kameran tror jag helt enkelt inte är byggd för att köras istället för FireWire.

 

Som svar på din andra fråga: FireWire kallas även IEEE1394 eller iLink. jag säger själv eldsnöre... Men det är samma gränssnitt, sladdar och sånt.

 

ett råd från en med samma kameramodell som du: köp ett firewirekort, inte dyrt alls och alla sånna problem bör lösas... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...