Gå till innehåll

Tips på vart man kan få tag i manus som gått i produktion på t ex Svt


zingoalla

Recommended Posts

Jag letar efter manus för tv-serier som visats på Svt, till t ex Cleo eller liknande. Alltså orginalmanus som användes under inspelning. Jag vill kunna lära mig av deras formateringsmall

 

Har ni tips på vart man kan hitta detta ( och nej google funkade inte)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väldigt tråkigt men det är omöjligt att få tag på svenska manus om man inte har kontakter. Fucking Åmål finns ju i pocketform och Vingar av glas har funnits på nätet förut, vissa av Bergmans manus finns i bokform osv men där tar det ungefär stopp.

 

Jag engagerade mig i att skapa en sida med svenska manus för en tid sen och kontaktade alla produktionsbolog jag hittade som producerat filmer som haft biopremiär. Ingen kunde hjälpa mig, bara några få svarade, vissa var positivt inställda men hade inte tid att hjälpa mig. Det vore kul om någon person med en fot i branschen kunde ta på sig denna uppgift, det verkar finnas en efterfrågan på svenska manus.

Länk till kommentar
Share on other sites

Retligt det här. Jag laddade ner "Den bästa sommaren" och "Det nya landet" från en hemsida som hade mycket skripts men nu hittar jag den inte igen. Det var efter ett tips här på forumet. När jag söker på forumet så träffar jag på http://www.nordicscript.net men där finns inga skript (längre?).

 

Fucking Åmål finns fulformaterad på

http://members.home.nl/sydney1/fa/subpages/html/framescriptsvenska.htm

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

[citat=Adam88][citat=the_jobe][citat=tomasz1985]Den avdelningen på sidan verkar ha upphört =( Tack för länken![/citat]

Nej det verkar den inte ha gjort![/citat]

 

 

Kan du förklara hur vi ovetande hittar dit kanske? tack :)[/citat]

 

De e bara o klicka på länken ju, om de e fucking åmål som menas... den andra har ju upphört, de skriver gorse t.o.m själv ju :p

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=the_jobe][citat=Adam88][citat=the_jobe][citat=tomasz1985]Den avdelningen på sidan verkar ha upphört =( Tack för länken![/citat]

Nej det verkar den inte ha gjort![/citat]

 

 

Kan du förklara hur vi ovetande hittar dit kanske? tack :)[/citat]

 

De e bara o klicka på länken ju, om de e fucking åmål som menas... den andra har ju upphört, de skriver gorse t.o.m själv ju :p[/citat]

 

 

Nej, det var nog nordic scripts som menades. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...