Gå till innehåll

Sår?


Solid_Snake

Recommended Posts

Hejsan!

 

Är det någon som vet nåt sätt man kan göra så det ser ut som man har ett sår som har gått djupt in i kroppen. tex om någon har skurit sig på en kniv. Visst man kan lägga på blod. men det är just såret jag är ute efter nu.

Om man ska sminka på det, är det någon som vet hur man ska gå till väga då?

Är det någon som har tidigare erfarenhet av sånt här och lyckats.

det ska inte läggas på i efterbearbetningen det ska vara på plats.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mannemoviemaker]föredrar att bara se kniven nudda tex. i sagan om ringen. Blir lätt äckligt annars och så blir din film otrevlig att se på.[/citat]

 

Varför är det inte bra om filmen blir äcklig? kan vara ett sätt att väcka känslor :) Personligen tycker jag att man kan visa hur mycket man vill i sin film - så länge som det inte känns pressat bara för att vara just äckligt eller kanske sexigt (har inget med öppna sår att göra :-)).

 

*EDIT* Precis som Solid_Snake skrev :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Solid_Snake, jag gjorde en film förut med mycket blod och sånt. Då tog jag bara och köpte en sån där fake-skin grej på buttrix/skrattkammaren och gjorde det snyggt och fint.

 

Fake-skin pastan lägger man bara som man vill ha den och efter det torkar till en gummiaktig form så drar man i den så den ser ut som söndertrasad hud, sen dränker man den i blod.

 

Lycka till, hoppas detta var hjälpsamt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill ha ett djupt sår ska du definitift ta hjälp av något 3d program, skapa såret med djupet o tex 3dstudio max, och keya in det på din huggna kropp, och om offret rör på sig får du helt enkelt tracka och lägga in det, det funkar med AE eller nått annat tracking prog,.

 

om du föredrar "smink" alternativet ska du lägga en mycket mörk färg i mitten av såret, skapa en sk. tunnel effekt. Prova lite innan du filmar, Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Synd att du inte hade någon dirketlänk till Fake-skin pastan som du pratade om Gorefreak. verkar mycket intresant.

 

jag har inte så stora kunskaper inom AE tyvärr. men jag vet att vi snart ska börja med det i skolan. kanske är värt att kolla på det lite i förväg då, om du tycker det är ett bra sätt, Planit in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men man ska använda vax till ett djupt sår, med ett 3d program blir det svårt att få det att se snyggt och äkta ut. Nä, vax och smink, som dom använder i riktiga filmer, är vad man behöver.

Min bror är expert på "blodigt, äckligt" smink, om du är intresserad kan jag ta reda på vart du kan köpa och lite mer ingående detaljer på hur du går tillväga,

 

//martin

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...
Synd att du inte hade någon dirketlänk till Fake-skin pastan som du pratade om Gorefreak. verkar mycket intresant.

 

jag har inte så stora kunskaper inom AE tyvärr. men jag vet att vi snart ska börja med det i skolan. kanske är värt att kolla på det lite i förväg då, om du tycker det är ett bra sätt, Planit in.

 

 

Det ska finnas på buttrix. Annars skapar du en tråd om hjälp bara.

 

 

Tyvärr har jag varit iväg och inte kunnat skriva så mycket i forumet. Peace out.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men man ska använda vax till ett djupt sår, med ett 3d program blir det svårt att få det att se snyggt och äkta ut. Nä, vax och smink, som dom använder i riktiga filmer, är vad man behöver.

Min bror är expert på "blodigt, äckligt" smink, om du är intresserad kan jag ta reda på vart du kan köpa och lite mer ingående detaljer på hur du går tillväga,

 

//martin

 

 

Fan jag har funderat på en grej som jag tror funkar. Man kanske kan ta den här röda vaxburken som heter "Dax Wave and Groom", den e rätt stabbig har jag hört, den kläggar man på där man vill ha ett riktigt djupt sår sen lånar man morsans puder så den inte ser så blank ut.

 

pz

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...