Disco Volante Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Först en fråga angående själva boxen. Jag köpte den häromdagen och som ni vet får man med en filmruta från filmen. Jag undrar om alla boxar har olika filmrutor, så att de blir mer "unika". Det känns som om det borde vara olika filmframes, eftersom den jag har med inte är så jättekänd (om de nu baara hade samma i alla boxar så borde ju de ha en på hajen eller något :p). Min är på Shaw och en till på Orca. Fråga två. När de är på båten på natten (kommer inte ihåg om det är när bara dom är ute och kollar eller när alla tre är ute med Orca), så ser man två stjärnfall. I alla fall ser det verkligen ut som stjärnfall. Det första ser man i bakgrunden i en close-up på huvudkaraktären med glasögon (nej jag har inte lärt mig namnen än), och sedan när båten filmas i natten så ser man ett till ovanför båten. Kan detta vara möjligt, det ser väldigt coolt ut i alla fall! :) Vore jättebra om någon hade lite svar på detta 0 Quote
Java ex Machina Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 har inte filmen, men jag har väldigt svårt att tro att riktiga stjärnor eller stjärnfall skulle fastna så man såg dem på film. speciellt när det lär ha varit fullt med starka lampor under inspelningen. testa ställ dig på en upplyst fotbollsplan eller nåt på en stjärnklar natt, och jämför med att stå på en helt mörk plats. testa även att ta ett vanligt foto på månen så märker du att den knappt eller syns riktigt dåligt med "vanlig" (ej system och rätt optik). då är det nog troligare att stjärnfallen är inlagda i efterhand. fast som sagt har jag inte Jaws så jag kan inte kolla vilka scener du menar heller. 0 Quote
Disco Volante Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 Ja det kan ju vara pålagt men jag har svårt att förstå varför isåfall. Varför lägga till två fejkade stjärnfall mitt i filmen bara sådär? :D Det är helt mörkt och jag tror inte de hade värst mycket ljus under de scenerna. Men finns ju alltid en möjlighet att de är tillagda. Tack för svaret. Någon annan som vet något mer hur det är? 0 Quote
Java ex Machina Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 [citat=Disco Volante]Ja det kan ju vara pålagt men jag har svårt att förstå varför isåfall. Varför lägga till två fejkade stjärnfall mitt i filmen bara sådär? :D[/citat] kan ju vara en mängd förklaringar, de kanske ville få stjärnhimlen att se mindre statisk och mer levande ut, eller så kanske det skulle ge lite känslomässig feeling i scenen. det är ju trots allt spielberg... 0 Quote
Ronnie Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Speilberg har med stjärnfall i de flesta av sina filmer. 0 Quote
Recommended Posts