Jump to content

Novell till manus - "Mitt nya liv"

Simon Hasselblom
 Share

Recommended Posts

Ja, lite svårt att kritisera. Hur skulle du vilja berätta den genom ett manus? På en litterär nivå kan sägas att du skriver hyfsat bra, men att det fortfarande skulle behöva poleras, men det är möjligt att du redan vet det.

Annars så ja, ganska rörande och måttligt intressant, men hur vill du berätta detta i form av ett manus?

Ha re bra/Pandy

• 2 weeks later...

Redan samma dag som jag inledde detta ämne kände jag mig så grad intresserad att jag skrev klart berättelsen i manusform. Tyvärr har jag inte fått tillfälle att kunna skicka det förrän nu, eftersom jag haft lite problem att bifoga filer här på forumet. Men, men - här kommer manuset i alla fall.

Jag vill innan ni läser poängtera att jag ändrat vissa delar från den ursprungliga historien, men jag tycker att det blivit åt det bättre.

Säg vad ni tycker om det!

(Innan jag skulle bifoga brevet blev det fel igen, men jag har nu ändrat filen till en vanlig .txt-fil, men jag hoppas ni har ork att läsa den i alla fall.)

Mitt nya liv, Simon Hasselblom (version 1, grovmanus).txt