Filip Postad 4 december 2005 Postad 4 december 2005 Finns det nåt program/ funktion i After effects som kan maska automatiskt. T.ex. om jag har statisk kamera och nån rör sig i bilden, så kan den "se" det som rör sig och maska det automatiskt.. 0 Citera
jmalmsten Postad 4 december 2005 Postad 4 december 2005 Jag har funderat över det där... jag har sett difference matte, men inte testat den på någorlunda grynfri bild, men vad jag hört så är det inte många som lyckats göra något vettigt med den. Problemet har varit bruset, och DV är förvånansvärt brusigt... Det jag funderat över är en del av mina nedladdade filmer , där det ibland saknats en nyckelbild för codecen(jag kan ju inte ringa och klaga heller;)). Resultatet brukar bli att de delar av bilden som inte förändrats hänger kvar och ibland kommer det in, förvånansvärt bra "keyade", nya element. Efter en stund brukar det rätta till sig, men det är väldigt intressanta buggar de där. Om man nu bara kunde utnyttja det till en algoritm till en plugin... eller snackar jag bara i nattmössan? 0 Citera
walfridson Postad 5 december 2005 Postad 5 december 2005 Det går att få bra resultat med difference matte. Om du städer upp. Blur, matte choker och allt vad det heter. Vill man ha nått bättre är nog programmet mokey en bland dom bästa. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.