Gå till innehåll

Och vad säger vi om det?


sadulet

Recommended Posts

Ja, vad säger man när man kryper upp i soffan för att se en film på t. ex. skitiga tv3 eller kanal 5. Inte nog med att dom lägger in reklam varje kvart, nu redigerar dom filmer också. Såg en film som hade en sekvens efter eftertexterna , å då tog dem bort all credtext för att sedan avsluta med filmsekvensen. Jag tycker ju att credden tillhör filmen, eller har jag fel? Man borde fan sätta stopp för detta, iofs ska film ses på bio men vem säger att man ska stå ut med vad som helst bara för att det är reklamskitskanal? SÄger du?

 

Men bojkotta svinen säger jag bara.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte heller så förtjust i reklam, men det är ett nödvändigt ont. Om de skulle lägga reklamen mellan programen så skulle ingen kolla överhuvudtaget, vilket skulle minska värdet för reklamplatsen och därmed kanalens intäkter. Nu ogillar jag TV3, men Kanal 5 är en favorit, och det känns som att för reklamintäkterna så köper de faktiskt in rätt bra filmer och serier.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att det visas reklam mitt i filmerna har jag inget emot (visst svär jag när det är som mest spännande, men missförstå mig rätt), det är deras sätt att finansiera sin verksamhet. Däremot ska man absolut inte skala bort eftertexterna, de tillhör ju filmen och borde alltid visas! Vem vill inte ha cred för något man gjort? Tror inte att TV3 Direkt-redaktionen skulle bli så glada om deras namn skalades för att ge plats åt reklam eller liknande.

 

Vågra vägra anti-eftertexter! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Därför tycker en del att det är värt att pröjsa 300 spänn i månaden för reklamfria kanaler. Har testat PPV några gånger,lite dyrt tycker jag, men enkelt. Däremot så tycker jag att kanalerna borde välja lite mer insiktsfullt när man sticker in med reklamen, ibland blir jag fruktansvärt frustrerad då reklamen kommer in i helt fel situation i filmen. Tappar helt momentum och för mig är den filmen förstörd, även om jag förmodligen har sett den 10 gånger tidigare.

 

Nu med allt digitalt hit och dit så kan det väl inte vara allt för svårt att försjkuta ett reklamavbrott i 5-20 sekunder för att vid nästa avbrott kanske ta reklampausen lite tidigare och ta igen förseningen, lite dynamik tack!

 

Önsketänkande

 

Ha de

Länk till kommentar
Share on other sites

Förut (på min tid) kunde man kolla reklamfria filmer på en kanal

som hette tv4, men vad hände? Jo, dom fick smak för girighet.

”Ja, det finns ju svt”, men sänder dom filmer för alla?

Sänder dom filmer som man över huvud taget vill se?

 

Sen blir man ju förbannad när reklam-"kanalerna" ALLTID visar

filmerna i fel format också, men det är en annan story.

Det var bättre förr =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, smak för girighet skulle jag inte säga.. TV4 får till skillnad mot SVT inte statliga bidrag och utan reklam får de inga intäkter. Som jag sa förut så är det inte så många som kollar på reklamen om man har den efter programen, så därför så har de numera det i mitten av programen.

 

Att det nästan aldrig visas i widescreen är tråkigt, så där håller jag med dig, men det var väl knappast oftare att de visade filmerna så förr? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Och anledningen till att ingen kollar på reklam efter programmen är ju att INGEN vill se reklam.

 

Tv4 klarade sig utan reklam i programmen förut, så varför är det så viktigt nu helt plötsligt att lägga reklam överallt? Är det kärvare tider nu eller vill dom krama ur tittarna varenda öre? Dom behöver självklart ha pengar till att finansiera kanalen, men dom vill även ha ”en hel del extra™”. Girigheten har segrat igen =)

 

Det var ju bättre förr Mandork, om filmerna inte sändes i widescreen så fick man åtminstone se den orörd, utan 10 reklamavbrott.

Länk till kommentar
Share on other sites

Anledningen till att TV4 inte visade reklam mitt i programmen från början var att de inte fick enligt avtalet med staten. Därför började de lägga in nyheterna mitt i filmen så att de kunde ha reklamavbrott före och efter dessa. Även andra korta program la de in i mitten av filmerna, t.ex. "Inför Bingolotto", "Om en bok" etc.

 

Flera gånger la de dessutom in reklam mitt i program, vilket stred mot avtalet. De fick miljontals kronor i böter för detta.

 

Till slut lyckades de få tillstånd att bryta programmen för reklam.

 

Men är det så konstigt att TV4 agerade på det sättet de gjorde? Tänk på att de är ett affärsdrivande företag, vilket innebär att det är deras uppgift att vara "giriga". Är det inte staten som gjorde fel som tillät TV4 att visa reklam mitt i programmen? Kunde inte staten stått på sig mer och inte gå med på TV4:s krav?

 

Själv störs jag inte så mycket av reklamavbrotten eftersom jag oftast spelar in filmerna på video. Då tjänar man massor av tid på att spola förbi reklamavbrotten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Klart att det är statens fel i grund och botten vilcans, är det inte alltid det?

Du har rätt i det mesta du säger, men jag tycker att det

 

-----------------REKLAMPAUS--------------------

 

är tråkigt att alla företag numera ska drivas av ett GIRIGT

vinstintresse, där folk kör över varandra till höger o vänster.

 

-----------------REKLAMPAUS--------------------

 

Man kan faktiskt vara osjälvisk och samtidigt "vinna på det"

(har jag hört hehe).

 

 

-----------------REKLAMPAUS--------------------

 

Ja den bästa metoden är ju att spela in filmerna, men

då ska man vara jävligt haj på pausknappen o redigera bort all reklam.

 

-----------------REKLAMPAUS--------------------

 

Jo jag såg i Rysslands "vem vill bli millionär", kul sätt som dom gjorde reklam.

Det låg reklam - grafik I programmet och dom bröt för reklam ofta.

Pgm-ledaren och de som tävlade fick ett glas med "dricka" som dom

läppjade ur + visade upp flarren.

 

- Jaaaa, så ska vi ha det i Sverige också!!

 

Störde dom här

 

-----------------REKLAMPAUS--------------------

 

er? Då vet ni hur jag känner mig TV3 :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Javisst är det tråkigt att företag drivs på det sättet. De pressas av aktieägarna att maximera den kortsiktiga vinsten på bekostnad av människors hälsa och välstånd, samt ofta även den långsiktiga ekonomiska vinsten. Men vårt samhälle är kapitalistiskt, så vad väntade vi oss?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...