Gå till innehåll

Hjälp försöker hitta en billig men endå bra kamera!!


ibbe_san

Recommended Posts

Tjena gubbar kan ni ge mig tips på en kamera som kostar runt 4000 kr. Jag vet att det e lite väl billigt men jag e ingen proffsfilmare. Men jag håller på filmar egna filmer. Men för tillfälet har jag ingen kamera. Och jag undrar om i kan ge mig tips o råd när det gäller att köpa en kamera.

 

 

 

Skulle vara jätteglad för ett snabbt svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du får helt enkelt hålla koll på marknaden på specialerbjudanden och sånt.

Sen är det bra om kameran har 3CCD, manuell vitbalans och fokus. Är absolut ingen kameraguru, du får förmodligen ett bättre tips snart. Men det är väl på ett ungefär vad man gärna ska ha. Om du kommer under 4000 med de kraven vet jag dock inte.

 

Förmodligen finns det också andra trådar om detta. Använd sökfunktionen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack med era svar. Jag vill också påpeka att jag kan krossa 4000 gränsen o stiga till 5500 kr. Så jag vill ha så många råd o tips ni kan ge mig innan jag börjar att se mig över olika kameraval.

 

 

Tack på förhand!

 

Skulle vara glad för snabba svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

På netonnet kostar en Panasonic NV-GS75 4790 kronor. Den har 3CCD, manuell vitbalans, 16:9 wide Cinema, maniell exponering, mic-ingång men inte DV-in.

 

Om det är en bra kamera har jag ingen erfarenhet av, men av alla inlägg i forumet att dömma så har den det mesta som alla säger att man skall ha.

Kan det vara nått?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...