Gå till innehåll

Skräckfilm (Handling skogen)


Zapto

Recommended Posts

Jag ska göra en film och den ska handla om skogen (skräckfilm).

Den ska alltså få folk att vilja se den och den ska vara läskig så man inte vågar gå ut i skogen på ett tag ;).

 

Men den ska vara liknande The Blair Witch Project..

Fick ett tips i min andra tråd om att man kanske skulle utforska en myt om någon skog och läsa om den sen hitta på lite så det blir troligare och även läskigare.

 

Sen hitta på lite saker och så händer det hemska saker.

 

Men nu är frågan, vad skulle ni vilja se?

 

/ Zapto.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag älskar psykologisk skräck=D

Man ska inte veta vad/vem det är som "spökar" tycker jag för då arbetar hjärnan på högvarv med funderingar och man blir lite räddare nästa gång man går ut i skogen=D Det skulle vara kul om den utspelades på dagen=D Då är man ju aldrig säker när man går ut i skogen=D Lycka till=d

Länk till kommentar
Share on other sites

Var inte rädd för att hitta på en egen myt, då har du mycket kontroll runt det. Dock så måste den vara övertygande! Typ om du har en sjö så ta om nån som drukna i sjön och blablabla... och utforska. Viktigast är dock att den är bra och skrämmande för hela filmen bygger runt det läskiga du vill att vi ska bli rädda för!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag bor inte så långt ifrån en sjö där det ryktas om att de spökar.

Det har dränkts folk runt om kring den sjön och så har de hittats döda personer.

En rysk tjej hittades mördad i en stuga där och sen så blev en homosexuel kille avskärd läpparna och blev mördad i en grotta inte så långt där ifrån.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Apeman90]Jag älskar psykologisk skräck=D

Man ska inte veta vad/vem det är som "spökar" tycker jag för då arbetar hjärnan på högvarv med funderingar och man blir lite räddare nästa gång man går ut i skogen=D Det skulle vara kul om den utspelades på dagen=D Då är man ju aldrig säker när man går ut i skogen=D Lycka till=d[/citat]

 

Håller med!

 

Bara du bygger upp en bra stämning i filmen så.

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag har alltid velat sett en "mogen" version av tomtar och troll i tomteskogen...

 

En skräckfilm som bygger på historen om onda knytt... Kräver nog att huvudkaraktären är ett barn.

 

En film som lever av mardrömmar som alla hade som barn. Nu behöver du nog inga tomtar...

 

John Bauer vs Terror på Elmstreet... ^^

 

Jag vetinte med er men bilden jag har i huvudet fungerar iaf...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...