Gå till innehåll

söker långt manus


smacke

Recommended Posts

tje.

 

jag söker ett longfilmsmanus. dock inte för inspelning.

tänkte nämligen "skriva" en seriebok och behöver ett

bra filmmanus till detta. gärna ett ganska öppet, äventyrligt

manus som eventuellt skall kunna plaseras i vilken sorts miljö

som hälst osv osv. men jag är glad för vad jag får

 

om det är nogon som är intreserad

av att låna ut sitt manus till mig för fri tolkning så hör

gärna av er ( oskarhusa@msn.com )

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

tänk att ha manus på lager som Pandan har. fan vad du måste sitta och skriva hela dagarna, får du nåt sålt? själv kämpar man med 3 st nu, har märkt att det funkar rätt bra med att skriva flera manus samtidigt, då kan man alltid få plats med en grym scen i någon av historierna. aja kör på och lycka till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=krockis]tänk att ha manus på lager som Pandan har. fan vad du måste sitta och skriva hela dagarna, får du nåt sålt? själv kämpar man med 3 st nu, har märkt att det funkar rätt bra med att skriva flera manus samtidigt, då kan man alltid få plats med en grym scen i någon av historierna. aja kör på och lycka till :)[/citat]

 

 

:) för en gångs skull kan jag hålka med dig krockis ;)

Skriver alltid på flera som du och kan då lät lägga en scen som inte passar i det ena manuset, men som man ändå vill ha med i det andra. Nästan alltid i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha, ja det e väl bara att skriva skriva skriva. Har inte "sålt" något, men det händer en del runt vissa. Det första kortfilmen jag skrev "ett minne blott" är nu i det absoluta slutskedet av efterarbetet, visas kanske på STHLMs filmfestival i november.

 

2 andra manus har jag anmält till en stor tävling, i och med sthlms filmfestival har jag anmält ett annat kortfilmsmanus och nu håller jag på att skriva om en kortfilm som jag tänker filma själv inom en snar framtid.

 

Skulle dock självklart villa se någon av mina långfilmer bli gjord, men det är betydligt svårare. Där krävs det riktig budget... snyft..

 

Men som sagt, är bara på att fila på en idé i huvudet och se skriva ut det i manus ifall det är en kortfilm. Långfilm är betydligt svårare och tar väldigt lång tid att göra bra. lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...