Gå till innehåll

Hjälp mig: Bilden är helt svart i videokameran


Knodel

Recommended Posts

Min vän har samma problem! Han har en hyfsat billig panasonic ca 2 år gammal. Vad han vet har kameran inte fått nån kraftig smäll eller nåt sånt. Men vi funderade på om det hade att göra med att vi hade spelat in från datan till kameran innan den gick sönder.

Här behövs verkligen hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har råkat ut för det här fenomenet på min kamera. Det blev svart. Vad jag vet vad jag ute o filme i lite duggregn. Vet inte om det va regnet som gjorde de.

 

Tråkigt nog hände det mitt under ett bröllopsfirande, men löste sig genom att paret hade en kamera att låna ut.

 

Kameran som gick sönder börja fungera igen dagen efter. Hade då stänkt av kameran och tagit ur bandet och batteriet och bestämde mig för att inte röra kameran på ett dygn.

 

Lyckligtvis har detta inte hänt igen på nåt år nu. "ta i trä", får inte hända igen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ju svårt att ställa diagnos av beskrivningen men om ljud hörs så verkar ju bandet snurra på.Svart i sökaren?Spelas det in något?

På äldre analoga kameror så kunde en skitig trumma ge "snöstorm".Motsvarande på digitala kan göra att elektroniken tolkar det som "myrornas krig"=ingen signal vilket den blockerar och ger bara blå/svart skärm.

Hur som helst om inte problemet försvinner av sig självt eller efter rengöring så kan du alltid gardera dig mot obehagliga repkostnader om du först vid inlämningen begär kostnadsuppgift och därefter ta ställning till om det är värt att fullfölja reparationen.

Länk till kommentar
Share on other sites

min väns kamera:

Svart i sökare + lcd

Spelar in svart video

Spelar in ljud

Kan se på tidigare inspelat i sökare + lcd

Inget regn eller kraftiga stötar (vad vi vet)

 

Kan de inte ha att göra med att vi använt dv-in grejen med adobe eller windv och att den inte klarat av det?

 

Hoppas nåt snille vet vad det är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...