Gå till innehåll

Söker manus till The Blair Witch Project!


Zapto

Recommended Posts

Hejsan..

Jag söker ett film manus till filmen "The Blair Witch Project" som gjordes 1999.

För mer info om filmen kan ni gå in här: http://www.imdb.com/title/tt0185937/

 

Jag tänkte göra en remake på filmen fast på svenska.

Om ni vet några andra som har gjort "remaker" av denna filmen så kan ni

länka dom eller säga vart jag kan få tag på dom.

 

/ Zapto

Länk till kommentar
Share on other sites

Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända Det okända

 

är en svensk remake av BWP.......

 

oooh så bra den blev!

 

stekta kycklingar, här kommer vi!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=dreeze]Finns det ett manus till den filmen? Som jag förstod det var väl mycket av den improviserad?[/citat]

Jag har kollat in många sidor nu och det är som föregående talare säger det mesta är improviserat=D Det är ju bara att försöka hitta på en egen "myt" eller ta en som redan finns och gör en falsk dokumentär kring den. Och sedan kan ju mystiska saker hända.De som gjorde "The Blair Witch Project" skrev ju falska saker i tidningen innan de visade filmen om att T.e.x. de hade hittat film-material i skogen m,m.

Länk till kommentar
Share on other sites

Börja bara med att skriva ner en liten idé om hur och var och vilka som ska vara med i filmen och så. Så är det bara att börja spela in och improvisera. Jag tror inte att The Blair Witch Project gjordes efter ett finslipat manus, den äkta känslan över det hela skapas nog bara genom att ha skådisar som kan improvisera väldigt bra.

 

Jag gjorde själv en testfilm med några stycken som kanske var lite inspirerad av den filmen. Det blev väldigt bra och skräckinjagande trots att vi varken hade manus eller så rutinerade skådespelare. De fick bara spela sig själva insatta i en läskig situation, och det gick väldigt bra. Men sedan i efterbearbetningen fixadre vi till lite skjumt bakgrundsljud och så oxå och musik som gjorde att det blev bra mycket snyggare.

 

det är bara att springa ut och filma, lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Apeman90][citat=dreeze]Finns det ett manus till den filmen? Som jag förstod det var väl mycket av den improviserad?[/citat]

Jag har kollat in många sidor nu och det är som föregående talare säger det mesta är improviserat=D Det är ju bara att försöka hitta på en egen "myt" eller ta en som redan finns och gör en falsk dokumentär kring den. Och sedan kan ju mystiska saker hända.De som gjorde "The Blair Witch Project" skrev ju falska saker i tidningen innan de visade filmen om att T.e.x. de hade hittat film-material i skogen m,m.[/citat]

 

Riktigt smart, ska tänka på saken!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...