Gå till innehåll

Se filmen på DVD


rezziq

Recommended Posts

Jag är ganska nybörjare på detta, men jag vill göra följande:

 

1. Bränna in mitt projet på en DVD

2. Se filmen på en DVD.

 

Jag har gjort ett projekt i Premiere Pro, men jag har försökt med massa olika saker i programet, men det hänger sig bara.. T.ex "Export to DVD", eller bara "Export Project" i syfte att sedan bränna det, men allt hänger sig :(

 

Kan man göra på nått annat sätt? Jag har ju projekt-filen .prproj, jag skall bara göra något med den...

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill göra det lätt för dig gör följande:

 

1: File->Export->Movie

2. Tryck på settings och välj filformat .AVI (Mickrosoft DV AVI)

3. Har du massa grafik och bilder kan det vara klokt att bocka av "optimize still" under "keyframe and rendering".

4: Exportera din .AVI till någon lämplig plats.

5. Använd Nero eller något annat nyare brännarprogram för att bränna din exporterade fil.

 

Då har du iallafall kommit bort från Premiere Pro och dess felmeddelanden som du beskriver.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=simonrahnster]Om du vill göra det lätt för dig gör följande:

 

1: File->Export->Movie

2. Tryck på settings och välj filformat .AVI (Mickrosoft DV AVI)

3. Har du massa grafik och bilder kan det vara klokt att bocka av "optimize still" under "keyframe and rendering".

4: Exportera din .AVI till någon lämplig plats.

5. Använd Nero eller något annat nyare brännarprogram för att bränna din exporterade fil.

 

Då har du iallafall kommit bort från Premiere Pro och dess felmeddelanden som du beskriver.[/citat]

 

Filen blir ju så himla stor då.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=simonrahnster]På så sätt, då blev det lite svårare.

Kör du många andra aktiviteter, eller är det bara premiere som är igång?

 

Har du kanske dv-utrustning inkopplad samtidigt?[/citat]

 

Nä, jag fick det att funka.. men nu ett nytt problem, Hur skall jag bränna i Nero för att kunna titta på en dvd spelare? Som "Data skiva"??

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är inte speciellt hemma på Nero, utan när jag skapar dvd:er använder jag Encore.

 

Att bränna som "Data" skiva går inte. Iallfall inte att spela upp i dvd-spelaren.

Så om jag inte är helt fel ute tror jag att det är Nero vision du ska använda dig av.

 

Funkade det bara plötsligt ditt föregående problem med Adobe Premiere Pro?

 

//Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

ja du ska spara i dv avi, resultatet blir drygt 200 mb/min men det måste du ta om du vill ha lite kvalitet på grejerna. använd sen ett program som konverterar din DV avi fil till mpeg2(vob), exempel på ett sådant program är Canopus procoder 2. då får du två mappar som heter video_ts och audio_ts, dessa bränner du ut sen med hjälp av nero exempelvis. Nej det finns inga genvägar om du vill ha schysst resultat och du måste ta den stora dv avi filen.

 

ps. man kan använda sökfunktionen för det har ställts 100 trådar med samma fråga tidigare ds.

 

lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...