Gå till innehåll

Se filmen på DVD


rezziq

Recommended Posts

Jag är ganska nybörjare på detta, men jag vill göra följande:

 

1. Bränna in mitt projet på en DVD

2. Se filmen på en DVD.

 

Jag har gjort ett projekt i Premiere Pro, men jag har försökt med massa olika saker i programet, men det hänger sig bara.. T.ex "Export to DVD", eller bara "Export Project" i syfte att sedan bränna det, men allt hänger sig :(

 

Kan man göra på nått annat sätt? Jag har ju projekt-filen .prproj, jag skall bara göra något med den...

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du vill göra det lätt för dig gör följande:

 

1: File->Export->Movie

2. Tryck på settings och välj filformat .AVI (Mickrosoft DV AVI)

3. Har du massa grafik och bilder kan det vara klokt att bocka av "optimize still" under "keyframe and rendering".

4: Exportera din .AVI till någon lämplig plats.

5. Använd Nero eller något annat nyare brännarprogram för att bränna din exporterade fil.

 

Då har du iallafall kommit bort från Premiere Pro och dess felmeddelanden som du beskriver.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=simonrahnster]Om du vill göra det lätt för dig gör följande:

 

1: File->Export->Movie

2. Tryck på settings och välj filformat .AVI (Mickrosoft DV AVI)

3. Har du massa grafik och bilder kan det vara klokt att bocka av "optimize still" under "keyframe and rendering".

4: Exportera din .AVI till någon lämplig plats.

5. Använd Nero eller något annat nyare brännarprogram för att bränna din exporterade fil.

 

Då har du iallafall kommit bort från Premiere Pro och dess felmeddelanden som du beskriver.[/citat]

 

Filen blir ju så himla stor då.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=simonrahnster]På så sätt, då blev det lite svårare.

Kör du många andra aktiviteter, eller är det bara premiere som är igång?

 

Har du kanske dv-utrustning inkopplad samtidigt?[/citat]