Gå till innehåll

Animera en mängd bildfiler i Premiere


Stefan_holst

Recommended Posts

"Jag kör fortfarande med premiere 6.0 så jag hoppas att era svar funkar på denna version!"

Hur gör man när man har en mängd bilder i ex jpg format och vill animera dessa bilder i Premiere.

Jag har använt ett annat redigeringsprogram för detta men det känns så knasigt att ha två redigeringsprogram för detta om det inte är nödvändigt.

Det program jag använt heter InterVideo WinProducer 3.0 och där är det bara att importera mediafiler och bildsekvens. Bestämma antal bilder per sekund och så är det klart.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du trycker import som vanligt och markerar den första bilden i animationen och sedan så kryssar du i rutan som det står "numbered stills" på. Då kommer Premiere automatiskt att ta in dom andra och göra det till en animation. Men för att detta ska gå att göra så måste bilderna vara numrerade.

 

ex: 01.jpg, 02.jpg, 03.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Shield]Du trycker import som vanligt och markerar den första bilden i animationen och sedan så kryssar du i rutan som det står "numbered stills" på. Då kommer Premiere automatiskt att ta in dom andra och göra det till en animation. Men för att detta ska gå att göra så måste bilderna vara numrerade.

 

ex: 01.jpg, 02.jpg, 03.jpg[/citat]

Det var ju inte så svårt. Tack!

För att få rätt bilder per sekund är det då "Speed" och "Duration" som ska användas?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja du kan använda ”Speed” och ”Duration” ifall du vill öka/sänka hastigheten på animationen. Men fps (bilder per sekund) kommer inte att ändras då. Fps väljer du när du startar ett projekt och är normalt 25 (Pal) som du borde köra i ifall du vill visa den på tv sen. Men ifall du bara vill ändra hastigheten så gör du det i ”speed” och ”duration”

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...