lilla_farbrorn Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Går 3d och Postproduktion på gymnasiet och vi har blivit tillsagda att ha koll på varför filmen "Tron" hade så stor betydelse för framtida 3d-animeringar i filmer. Det är ingen inlämningsuppgift som vi får betyg på så jag ber er inte att hjälpa mig att fuska, men om någon har svaret på frågan vore det schysst om han/hon kunde dela med sig. Jag har letat på internet med hittar inget bra. Alltså: Varför hade filmen "Tron" så stor betydelse för framtida 3d-animering i film? och en till: Vad hade Disney med filmen att göra? Söker alltså nån som kan svaret på dessa frågor / en hemsida med komplett information. Tack på förhand. 0 Quote
Apeman90 Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 http://www.imdb.com/title/tt0084827/ läs ganska långt ner på Trivia där stod något intressant=D hoppas att det är till hjälp=D yes 100 inlägg 0 Quote
jbergman Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Tron var en pionjärfilm inom datorskapade bakgrunder och 3D-grafik, och Disney producerade filmen. Vad mer kan man säga? Tron bevisade att det var möjligt, om inte annat. /Jakob 0 Quote
lilla_farbrorn Posted October 3, 2005 Author Posted October 3, 2005 Har hittat massa fakta själv nu. Jo Jakob, det finns massor mer att säga. När jag väl upptäckte de rätta sökorden fick jag upp massor med info. Man kan läsa här om nån är intresserad. 0 Quote
Recommended Posts