Troma Team Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Hejsan! Jag hade tänkt mig spela in en zombie-film där en hel stad (klassiskt) är erövrad av zombies. Fast dock tvivlar jag på att jag kan få ihop så många statister, och likaså blir nog polisen sur om man tar en hel stad. Så det jag tänkte mig var att filma från samma plats många gånger, med samma personer som zombies, fast dom flyttar sig till olika platser, och på så sätt sedan lägga på klippen på varandra så det ser ut som dom är överallt. Är det någon som vet hur man grejar detta i Adobe Premiere Pro? 0 Quote
ash Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 du får väl splitta bilden i flera olika delar. men då kan dom inte korsa varandra utan måste hålla sig inom sin "ruta". vill du få det att se bättre ut så får du använda after effects och leta upp en tråd om kloning här på forumet 0 Quote
Anhool Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Maska, min vän, maska. Jag tror att Orange här på voodoo har en bra nybörjatguide hur man ska göra. Kolla in den är mitt tips. Såg nu att du inte hade tillgång till afx. 0 Quote
Troma Team Posted October 2, 2005 Author Posted October 2, 2005 Tackar för svaren, jag ska höra med orange. men jag är precis nybörjare på Adobe premiere pro så jag vet inte vad ud menar med afx... 0 Quote
Anhool Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Afx är förkortning för After Effects som också är ett adobeprogram. Fast det är inget program som du klipper med utan det är till för att göra diverse effekter och annat. 0 Quote
Troma Team Posted October 7, 2005 Author Posted October 7, 2005 Nu har jag fixat det programmet...verkar jävligt schysst om man bara lär sig det! ingen som vet någon bra svensk sida med tips och trix? 0 Quote
ash Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 vet ingen svensk sida men om du börjar med en tutorial till en speciell effect så förstår du snart programmet ganska bra. jag gjorde en lightsabre tutorial och sen fattade jag programmet tillräckligt väl för att klura ut hur hur jag skulle gå tillväga för alla andra effekter jag har testat att göra 0 Quote
Recommended Posts