Gå till innehåll

Lägga på sekvenser på varandra i Adobe premiere pro


Troma Team

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag hade tänkt mig spela in en zombie-film där en hel stad (klassiskt) är erövrad av zombies. Fast dock tvivlar jag på att jag kan få ihop så många statister, och likaså blir nog polisen sur om man tar en hel stad. Så det jag tänkte mig var att filma från samma plats många gånger, med samma personer som zombies, fast dom flyttar sig till olika platser, och på så sätt sedan lägga på klippen på varandra så det ser ut som dom är överallt. Är det någon som vet hur man grejar detta i Adobe Premiere Pro?

Länk till kommentar
Share on other sites

du får väl splitta bilden i flera olika delar. men då kan dom inte korsa varandra utan måste hålla sig inom sin "ruta". vill du få det att se bättre ut så får du använda after effects och leta upp en tråd om kloning här på forumet

Länk till kommentar
Share on other sites

vet ingen svensk sida men om du börjar med en tutorial till en speciell effect så förstår du snart programmet ganska bra. jag gjorde en lightsabre tutorial och sen fattade jag programmet tillräckligt väl för att klura ut hur hur jag skulle gå tillväga för alla andra effekter jag har testat att göra

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...