dJordahl Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Tjae, vad ska man säga? En kortfilm som jag och en polare gjorde förra året. Handhållen kamera at all times. Långa skott blandat med snabba klipp. Check it! Musiken i filmen är av Yonderboy och i introt har jag pysslat själv. *EDIT En länk också kanske? :) http://www.slagzone.com/Tenaka7.WMV 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 De svartvita slowmotion klippen kändes alldeles för långa men de snabba klippningarna mellan dem var skitsnygga:)...cool film annars, lite meningslös kanske?:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broman Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 [citat=Usarpe89]De svartvita slowmotion klippen kändes alldeles för långa men de snabba klippningarna mellan dem var skitsnygga[/citat] Håller med. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dJordahl Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 Ja, alltså, det är tänkt att vara meningslöst. Vi gjorde den som stilexempel. Hence the topic. Det är också lite tanken att det skall vara olidligt att titta på det svartvita. Folk skruvar på sig :) Tack för inläggen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Visst... Filmen har ingen handling, Jag får inte ut ett s**t av den! Men som stil exempel så kunnde ni gjort LÅNGT mycket mer før att sætta ett (snyggt) still exempel. Mvh/ Martin L 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dJordahl Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 sound -> njae, inte medan man lär sig Premiere. Vem fan som helst kan lägga digitala effekter och tjafs på filmen. Bara att hiva in ett plugin. Med en dvkamera för 3000:- kunde vi inte precis leka med fokus och sånt heller. Var väl inte det mest konstruktiva jag hört, men tack. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 "Ja, alltså, det är tänkt att vara meningslöst. Vi gjorde den som stilexempel. Hence the topic. Det är också lite tanken att det skall vara olidligt att titta på det svartvita. Folk skruvar på sig:)" Då har ni lyckats utmärkt:D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Helt okej som stilexempel tycker jag :) Snyggt foto på sina ställen (jag är ganska svag för snygga bilder på cigarettrök och fimpar :P) Varför klaga? Man fick ju lära sig hur en kaffekokare fungerar och hur man värmer en snabbmat!!! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dJordahl Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 clown -> True :) Instruktionsfilm för ungkarlar. Kanske borde sälja den till UR. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Jag satt och tänkte på ifall det var meningen att filmen skulle göra sig rolig över reklamindustrin. Kontrasten var väldigt stor mellan produkternas presentation och deras praktiska realitet. Den var inte så snygg annars, men snabba klipp är alltid ett plus i amatörfilmer. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dJordahl Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 BA2 -> Intressant. Vi har inte tänkt på den så men när du säger det... Hädanefter ska jag skriva att filmen är "En kommersialkritisk insikt i tingens betydande pre och post advertering" :) Tack för kritiken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogola Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Totaldiggade de hastiga klippen mellan dessa milleniumlånga svartvita scenerna. Diggar stilen och meningslösheten, men i nästa film, använd dessa coola klipp till nåt nödvändigt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dJordahl Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 Gogola -> Tack. Och ja; vi ska använda det till nånting meningsfullt nästa gång. Vi började spåna på ett manus. Svårt att hålla ett manus i det hårfina läget "cool" dock. Som bekant ligger "cool" inklämd precis mellan "pretentiöst" och "dumt". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dERT Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Jo gör det nästa gång, kan ju prova stativ då med :P Borde inte ett stilexempel innehålla en ny typ av stil? Detta känns ju som en ripoff på Requiem for a Dream...men vad vet jag.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dJordahl Posted September 30, 2005 Author Share Posted September 30, 2005 dERT-> Du vet för mycket. "We're gonna have to let you go." Requiem for a dream och Pi är klara inspirationskällor. Jag tycker däremot inte att ett stilexempel behöver vara nyskapande. För oss är det nyskapande nog att lägga ner så pass mycket tid på att klippa som vi faktiskt gjorde. Vi såg nog på den som en träning utan förhoppningar på vare sig Oscarsnomineringar eller Pulitzerpriser. Allt har redan gjorts. Tack. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts