Gå till innehåll

Kort AE fråga


ymmit

Recommended Posts

Hej. Jag har precis gjort en bild jag är rätt nöjd med som jag ska ha som spray bild i Counter-Strike. Den består av en bild jag hitta på inrnet å av 3 ord jag skrev i paint å infoga. Sedan putsade jag lite på allt i AE så det blev snyggt. Nu till frågan.

 

Hur sparar jag sjävla bilden så den blir ett format som man kan spraya å ha den till cs. Man kan ju inte ta Compostion > Make Movie som man gör när man sparar filmer utan hur gör man för att spara en bild?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej...Tack...Men när jag gjorde som du sa blev det bara ett gult streck kring hela bilden sen kunde man inte röra den. Det jag undrar nu är hur man sparar allting så det bara är en bild lixom. Allså hur sparar man det när man har gjort så det blir ett gult streck runt om allt???

Länk till kommentar
Share on other sites

Create proxy, du får upp en render-meny.

Till höger står det "output to".

Där döper du filen och väljer var den ska sparas.

Till vänster står det "output module".

Om du klickar där så får du upp en ny meny. Högst upp väljer du format.

Hoppas du fattar nu. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ymmit]jo det var mycket till hjälp hehe. man tackar. Men jag kan inte så mkt om format. En kort fråga bara. Vilket format är lämpligast för film å vilket format är lämpligast för bilder å sånt?[/citat]

 

Det beror helt på sammanhang. Bildformat som är lämpliga för internet är t.ex inte alltid lämpliga för tryck osv.

 

I det här fallet får du nog leta upp vilket bildformat som CS använder, om jag förstod dig rätt.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...