Gå till innehåll

Dokumentär om 3 punkband


Rudie

Recommended Posts

Tänkte, då jag inte har något sommarjobb, spela in en dokumentär som jag haft i tankarna länge.

 

Grundideen: Jag kommer från en småstad där det de senaste 10-tal åren funnits otroligt mycket punk/punkrock-band. Tänkte göra en dokumentär om tre av de. Band ett, som är väldigt duktiga och förmdligen är på väg mot skivkontrakt. Band två som är lite mer amatörer men däremot väldigt mycket "punk" på alla sätt. Band tre som är nerlagt sedan ett par år.

 

Den ska grundas på dessa band men ibland täntke jag lägga in lite stickspår till andra band från stan.

 

Grejen är att jag vet inte vad jag ska ha för taktik. Vill inte göra en vanlig dokumentär som är som alla andra utan lite (eller mycket) annorlunda.

 

Vill gärna ha lite tips på vad jag ska ha med och vad som kan vara interesannt och roligt och annorlunda.

 

Man tackar på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har också funderat på att göra musikdokumentär, men om ett ska band ifrån stan där jag bor..

 

Du kan filma deras spelningar, i replokalen. Intervjua dem. Histora om banden. Du kan också fråga folk på stan vad dem tycker om den "nya punkrevolutionen" och om deras musik... o.s.v.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...