vilcans Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Kommer ni ihåg manuset "På tåget", eller "På tåget hem" som det hette från början? För över ett och ett halvt år sen postades det här på forumet: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=413 Nu har jag filmat manuset (naturligtvis med originalförfattarens tillstånd). Det var ett långt projekt. Det enda ni får se än så länge är en teaser, som finns här: http://www.librador.com/pataget/ Jag vore jätteglad om någon kom med feedback på den! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 30, 2005 Share Posted July 30, 2005 Den var väll ganska bra, men det hade varit bättre att få se hela filmen, än bara en trailer. Kommenterar mer när du lägger ut filmen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Verkade helt okej. Störde mig bara av ljudet lite. Replikerna liksom blandades med varandra i bland och det blev lite grötigt. Annars så var det effektfullt och jag blev verkligen intresserad av att se hela filmen. Hur lång är den? Och hur/när har man chans att få se den? Kommer ihåg det där manuset. Tror jag gillade det också. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Läste nyligen manuset, det var jätte bra. Måste se filmen snart... lägg ut den... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crapboot Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Tycker den verkar skitfin. Har länge funderat på varför man inte pratar med varandra sådär, som han frågar dem. Det är alltid så jobbigt, när det är helt tyst när man väntar på ett tåg med flera andra. Så det ska bli kul att se den färdiga filmen, verkar riktigt snygg! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 [citat=crapboot]Tycker den verkar skitfin. Har länge funderat på varför man inte pratar med varandra sådär, som han frågar dem. Det är alltid så jobbigt, när det är helt tyst när man väntar på ett tåg med flera andra. Så det ska bli kul att se den färdiga filmen, verkar riktigt snygg![/citat] Nu kommer jag låta fördomsfull :) (vilket jag bara älskar) Men, det är väl speciellt så uppe i Stockholm o andra storstäder att man inte pratar med varandra. Tänk vad roligt man kunde ha och vad nya vänner man kanske skulle få... Det är nästan så att filmen nog kan väcka debatt... :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crapboot Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 [citat=Adam88]Nu kommer jag låta fördomsfull :) (vilket jag bara älskar) Men, det är väl speciellt så uppe i Stockholm o andra storstäder att man inte pratar med varandra. Tänk vad roligt man kunde ha och vad nya vänner man kanske skulle få... Det är nästan så att filmen nog kan väcka debatt... :P[/citat] Det är inte bara i huvudstaden som det är så, även i lilla Örebro står folk och huttrar för sig själva. Fast jag har lyckats att stöta på riktigt intressanta människor på tåg. Senast en Kenyan som sprang typ jorden runt. :D Om filmen kommer ut till en stor publik, så kanske många börjar ta kontakt i kollektivtrafiken. Vore riktigt trevligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 [citat=crapboot] Om filmen kommer ut till en stor publik, så kanske många börjar ta kontakt i kollektivtrafiken. Vore riktigt trevligt.[/citat] Jag tycker helt enkelt att alla på Voodoofilm ska börja ta kontakt med människor i kollektivtrafiken redan i morgon... (Till en början alltså.) ;) Undrar fortafarande när man får se hela filmen... :) Jag är helt såld på trailern. (Martin Vilcans och Oskar Madestam är namn att lägga på minnet.) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilcans Posted August 1, 2005 Author Share Posted August 1, 2005 Tack för kommentarerna. Ja, visst är det intressant att vi bara sitter tysta i kollektivtrafiken. Det är ett tema i den här filmen, men den ställer också frågan varför vi egentligen lever. Så det är ruskigt djupt med andra ord. :-) Den här trailern klippte jag ihop väldigt snabbt som en sorts belöning till mig själv för att jag hade trixat klart med ljudet, men jag är ändå väldigt nöjd med den. (Jag ändrade dock en sak efter feedback från andra. Sedan ändrade jag samma sak i själva filmen också.) Den färdiga filmen är c:a 8 minuter. Jag kommer definitivt att lägga ut den på nätet, men nu är högsta prioritet att få ut den på festivaler. Några förslag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 [citat=vilcans] Den färdiga filmen är c:a 8 minuter. Jag kommer definitivt att lägga ut den på nätet, men nu är högsta prioritet att få ut den på festivaler. Några förslag?[/citat] Vill gärna ha den till min stad så då är Norrköpings filmfestival "Flimmer" ett självklart alternativ... ;) Sen finns det väl en länksida här på voodoofilm.org Men glöm inte lilla Norrköping bara. Har aldrig varit på den filmfestivalen, men går definitivt om På tåget är med... :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Verkar riktigt bra:) Vilken sorts kamera är den filmad med? (DV, super8, 16mm osv...) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilcans Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 Tack för tipsen om Flimmer. De har ju deadline snart! Filmen är gjord på DV med en Panasonic DVX100 (interiörerna på tåget) samt Sony PD-150. Sedan har det varit mycket efterarbete... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Ok, rodde nästan det var 16mm:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam88 Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 [citat=vilcans]Tack för tipsen om Flimmer. De har ju deadline snart![/citat] Så lite så. Vill ju ha mer bra film till stan :D Säg till om den visas här så gåt jag och kollar tillsammans med alla mina vänner... :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts