Jump to content

Vilka här har mött ngn känd inom Filmbranschen?

leehawk

Recommended Posts

men kom igen då¨! :D berätta!

Okej, man ska ju säga att säga skådespelare osv är bara vanliga människor, inget speciellt. MEN iochmed att dem är kända så har dem sett betydlgit mer i världen, varit med om mer. därför blir dem mer intressanta..tror jag iaf :D

Jag har körat och sjungit med Åse Kleveland 1971 i Norge- i Larvik:-))..

hart även festat med henne efter giget.:-) på Grand Hotell i larvik.

Har jobbat med Göran Setterberg, Panfilm:

http://www.panfilm.se . Han producerade bl.a Ingenjör Andrés Luftfärd, Hallo Baby, Il Capitano mfl andra kända filmer. I slutet på 90 talet gjorde jag även hans hemsida.

Har plåtat en hel del kändisar på 60-talet, gjort skivomslag, idolkort mm.

http://www.chrishilli.com

/chris

Träffade Magnus Härenstam på Bokmässan i Göteborg för några årsedan.

Jag sa: "hej Brasse!" Han tittade konstigt på mig och skakade på huvudet.

Lite OFFTOPIC:

Råkade springa in i Mikael Ljungberg (brottaren) för några årsedan också. Han tittade lite surt på mig och sa "Se dig för"

Sen har jag även blivit utskälld av PG från Tv4´s reklam för Oddset. Svenska Spel

Jag och en tjejpolare var ute och gick i stan för några sommrar sedan,då hon råkade gå in i en "vägg" vilket visade sig vara "ivan Drago"(dolph Lundgren)

Sedan råkade jag av ngn konstig anledning befinna mig på Grand hotell när NHL hade strejk för några år sedan.Där var då alla dessa superstjärnor,Forsberg,Sundin,Lidström och Näslund m.m...

Jag arbetar regelbundet med & har arbetat mycket med, folk som kan anses "kända" av diverse orsaker.

Har ingen som helst lust att rabbla namn, men det hör till yrket. Under dom runt 8-9 år jag jobbat med sånt här så träffar man mycket folk.

Har dom varit mer världsvana? Nej, inte generellt, & inte jämfört med andra.

Var/Är dom annorlunda som människor? Nej. Inte det minsta.

Finns det någon anledning att behandla dom annorlunda eller se löjligt mycket upp till dom?

Haha, skulle inte tro det ;-)

Det är en sak att respektera folk för det dom gör, eller respektera deras arbete kort & gott, men ska man arbeta med andra så får man absolut inte agera underdånigt & slicka onödigt mycket röv.

Det förlorar man enbart på själv & förlorar respekten från dom man arbetar med.

Det plus att det är svårt att jobba med folk som måste hävda sig hela tiden, en effekt överdrivet kändisjagande oftast har.

Med detta säger jag INTE "give it up all you wannabee´s".

Det är fullt mänskligt att se upp till andra som lyckats, men ska man lyckas själv så MÅSTE man hålla sig lugn & avslappnad själv åsså.

Det är speciellt viktigt när man bor, lever & jobbar tätt tillsammans ibland under väldigt långa tider, vilket inte är helt ovanligt under en del inspelningar.

Far min skulle ringa till vår man på KRAV som heter Kjell, men av misstag kom han fram till Kjell Sundvall. Han sa att han inte höll på med KRAV, han gör film...

Själv så har jag ju varit bakgrundsdansare i Robert Brobergs Universrum när han spelade i Östersund.

de jag kommer ihåg så har jag varit med på en inspelningsdag av Strandvaskaren och träffat i princip samtliga skådespelare därifrån och så har jag intervjuat regissören Mikael Håfström.

Och så har jag suttit bredvid Tuva Novotny på Roslagsbanan.

EDIT: Jag tänker inte berätta några detaljer. Jag bara säger detta för att skryta.

[citat=Apeman90]Jag har träffat en del skådespelare=)[/citat]

Som skådespelande träffar och motspelar man mycket med skådespelare endel är trevliga endel tror sig vara lite bättre eller om det beror på för stunden vad vet jag. Amatörspelande Filmrulle.