neolit Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Efter att jag fick leta efter ett program som skulle kunna bränna DVD-skivor, alltså, skapa DVD med titlas osv, hittade jag en som heter DVD-styler 1.4. Provade den och det går inte. När jag kommer till bränningsprocessen säger den såhär: INFO: Converting filenames to US-ASCII ERR: Cannot convert UTF8 string 'Ägaren\dvd\menu1-0.mpg_buttons.png': Invalid or incomplete multibyte or wide character Error executing of command: spumux 'C:\Documents and Settings\Ägaren\dvd\menu1-0.mpg_spumux.xml' Jag fattar noll, eller nästan noll i alla fall. Skulle vara mycket tacksam om någon kunde ställa upp och skriva hur man igentligen gör för att det skall fungera. vh/ Neo 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=neolit]ERR: Cannot convert UTF8 string 'Ägaren\dvd\menu1-0.mpg_buttons.png': Invalid or incomplete multibyte or wide character Error executing of command: spumux 'C:\Documents and Settings\Ägaren\dvd\menu1-0.mpg_spumux.xml'[/citat] Efterssom den ger felmeddelandet 'Invalid or incomplete multibyte or wide character' är jag ganska säker på att det är bokstaven Ä som ställer till det i 'C:\Documents and Settings\Ägaren\dvd\menu1-0.mpg_spumux.xml' Att byta namnet på kontot Ägaren till Agaren ändrar ju inte namnet 'C:\Documents and Settings\Ägaren till 'C:\Documents and Settings\Agaren så jag tror att det bästa är att helt enkelt skapa ett nytt konto som inte innehåller Å,Ä,Ö,å,ä,ö. Prova och se om det hjälper! :) /Roger 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Hmm, problemet är att jag försökte byta namn till Agare men det tilläts inte av operativsystemet Microsoft. Hur skapar jag ett nytt konto så att DVD- Styler inte längre hamnar hos Ägaren utan hos det nya kontot? Tack för svaret ovan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 [citat=neolit]Hmm, problemet är att jag försökte byta namn till Agare men det tilläts inte av operativsystemet Microsoft. Hur skapar jag ett nytt konto så att DVD- Styler inte längre hamnar hos Ägaren utan hos det nya kontot?[/citat] Du kunde nog inte ändra namnet pga att du inte är inloggad som Administratör eller användare med administratörsrättigheter på datorn. För att skapa nytt måste man (om jag inte minns fel) också vara inloggad som Administratör eller användare med administratörsrättigheter. Gör så här: 1. Tryck på Startknappen 2. Gå till Kontrollpanelen 3. Klicka på Användarkonton 4. Välj Skapa ett nytt konto och följa guiden som guidar dig igenom processen 5. Tryck på Startknappen 6. Klicka på Logga ut 7. Klicka på Växla användare och välj det konto du skapat 8. Prova att bränna DVD'n nu och se om det går bra 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neolit Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 Ja, det gick bra. Fast, jag trodde att jag kunde bränna filen direkt till en DVD-skiva. Så gick det inte. Utan själva programet skickade hela materialet till mitt nya konto. Och där kunde jag bara se några konstiga "ifo, vob,buf -filer", som jag inte fattade verkligen någonting av. Jag trodde att jag kunde bränna till en DVD-skiva direkt med hjälp av det här programet. Antingen vet jag inte riktigt vad den har för funktion eller så kan inte jag arbeta med detta. Tack för förra problemlösningen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts