Gå till innehåll

Vilken kamera använder ni?


Asterix

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
  • 11 månader senare...

Sony FX1, inte min men min kompis som jag arbetar med. En grymt bra kamera, lite mer zoom och/eller utbytbara objektiv vore dock att onska.

 

Om jag lanar skolans utrustning sa blir det bara sketna GL1:an, men pa sweet-spoten pa den sa ser aven den riktigt bra ut pa bioduken.

Länk till kommentar
Share on other sites

fick hem xh a1:an i fredags. har väl inte använt den så mycke så man kan göra nån slags utvärdering. funkade bättre än väntat med o tanka in det i datorn. även i redigeringen gick det riktigt smidigt.

men jag trodde faktiskt att det skulle va bökigt med mpg. men det verka funka rätt bra. sen kameran i sig självt, ska bli intressant o se vad den går för.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Köpte idag Panasonic NV-GS500. (inte fått den levererad ännu)

Jag hoppas att den blir ett "lyft" för bildkvalitén på mina filmer.

Jag har tidigare haft allt från stenålders analoga kameror (Min första var på den "tiden" (läs början av 80-talet) då man hade en bärbar "väska" för själva VHS-videon och en sladd till den stora klumpiga och urdåliga kameran(som dessutom var "svindyr", därefter har jag haft 5-10 olika analoga kameror i VHS, VHS-C och 8mm, och en (digital) DV-kamera Samsung VP-D80.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...