Gå till innehåll

Avid express bärbart billigt?


knutte

Recommended Posts

Någon som vet en "billig" bärbar dator (pc) som funkar någolunda stabilt med Avid DV express? Avid har ju sina rekomendationer på vilka burkar och grafikkort de testat med de är lite dyra. Min seriösa klippning gör jag i en stationär redigeringsdator. Denna bärbara skall vara för att kunna skissa och göra lite logglistor på resande fot. Behöver inte klara feta rendreringar eller så. Tipsa inte bara om en massa systemkrav; grejen med avid är att det fungerar ok med vissa enklare grafikkort medan andra bara inte fixar det.

Någon som har avid in sin bärbara burk?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag kan inte svara på din fråga men det är så att jag planerar att köpa Avid Xpress DV 4 och jag undrar om det är ett bra pogram. Kan man göra tillexempel greenscreen? Kan man gör DVD med det eller måste jag köpa ett extra pogram för det? Kan du berätta lite om det?

 

MVH/Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag går själv i liknande tankar, jag har kollat lite på Dell när dom haft erbjudande på dubbelt minne, vet tyvärr inte hur stabilt Avid är på dells bärbara men på deras arbetsstationer fungerar det ju bra.

 

/p-a

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...