Gå till innehåll

Bästa redigeringsprogget?


GnuBi

Recommended Posts

Vilket är det absolut bästa videoredigeringsprogrammet oavsett pris?

 

Jag har provat de flesta men har ännu inte hittat något som jag gillar...

Ulead Mediastudio har hittills varit det bästa. Adobe Premiere är nästan lika bra.

 

Finns det några ytterliggare progg som liknar dessa som kanske till och med är bättre?

 

Är det någon som känner till något namn på något program som används vid riktiga, stora filmproduktioner?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad som är bäst är det som funkar och känns bra för just dig. Där finns Avid redigeringsprogram som kostar uppåt miljonen men som inte är det rätta för ens behov för tillfället.

 

Själv kör jag Avid Xpress DV 3.5 och gillar det skarpt. Rätt hög inlärningströskel men värt det enligt mig. Före det körde jag Premiere.

Hade jag haft en Mac hade jag med största sannolikhet kört Final Cut Pro, som jag tycker verkar vara det mest prisvärda redigeringsprogrammet.

 

Avid ska ge ut en nerbantad gratis version på Avid Xpress DV senare i år.

 

Många gillar Vegas Video 4 av Sonic Foundry

 

Vid "riktiga" filmproduktioner används oftast Avid Film Composer. Detta är dock något som kan komma att ändras. Final Cut Pro har redan börjat användas för "riktig" film, t.ex. redigerades Rules of Attraction på FCP.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har installerat avid xpress nu och det verkar helt ok men det e ett problem när jag startar det står det att jag inte kopplat in en "dongle" till datorn och så stängs programmet av. Vad är en "dongle" och vad ska jag göra för att slippa problemet?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...