Twilight Rider Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Hejsan! Jag har förstått att det är här man har möjlighet att lägga ut sina i våndor framvärkta filmiska skötebarn och sedan raskt få dem arkebuserade nedanför knäna på grund av de mest elementära misstag. Ok, jag är en nybörjare. Ge mig en omgång av Er väl underbyggda kritik så ska vi se vad jag tål. Please, kill my darlings! Droppen (under länken nedan) är arbetsnamnet på en överdrivet dramatisk kortfilm om vad som kan få bägaren att rinna över. Synopsis: Det är aldrig för sent att ge upp. Filmen ligger fortfarande på klippbordet och ljudet är inte bearbetat. Slutet finns i flera varianter, dock ännu endast på papper. Det har dock den fördelen med sig att vi fortfarande har stora möjligheter att ta till oss av Era synpunkter och förslag. http://www.ies.ltu.se/kml/test/droppen.htm Här finns även några korta R/C-filmer m.m. som kanske kan vara av intresse för någon. // T.R. ::: Det är aldrig för sent att ge upp, varken som regissör eller skådis. ::: 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Nja! I varje fall ganska snyggt och rappt klippt. Men det obefintliga slutet...? Han kanske ger upp och ångrar sig och blir jätteglad att allt ordnar sig till slut och sedan traskar han ut - och blir överkörd eller nåt annat kul. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hane Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 Om jag skall ge lite konstruktiv kritik: Tycker att ljudet låter lite skumt när du klipper ute i garaget, det är liksom olika bakgrundssljud i olika klipp. En annan frekvens på ljudet kan man säga. Detta gör att klippen inte riktigt flytter samman på ett skönt sätt. Detta kan du kanske lösa genom att antingen lägga nån crossfade på ljudet mellan klippen eller dubba om det helt om du orkar, det är ju faktiskt inget prat just här. EDIT: Läste nog inte tillräckligt noga, såg nu att ljudet inte var bearbetat så, sorry där. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight Rider Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 Tackar! Det där med att han blir överkörd var ingen dum idé. Finns det andra förslag? /T.R. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paracelsus Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Jag tänkte på två saker när jag såg den: + Snygg klippning i början, många vinklar som spelade ihop - Ingen dramaturgi. Varför mår han dåligt? Kan inget ändra det? Om filmen börjar med att han håller på att ta livet av sig och den slutar med att han gör det, var finns då berättelsen? Idén om att bli överkörd tycker jag verkar vara i rätt riktning, så att värden förändras på vägen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Ojsan! Jag kikade på filmen igen - nu med ljudet på. Å då hör jag en radioröst som pratar om att "lägga ner tisdagar"! Är det rätt uppfattat? Å då undrar jag, vad har det med självmord att göra? Är det nån liten egen berättelse i filmen? Kanske nåt som mynnar ut i nån mysko handling där tisdags-bowlingen med grabbarna inte finns längre. Eller börjar jag spåra ur själv nu? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight Rider Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 När vi skissade på manuset spånade vi kring flera tänkbara slut. Den ursprungliga idén var att någon skulle komma in i garaget och försöka hjälpa honom ur hans svåra situation, men att han då i glädjen över detta av misstag skulle råka skjuta sig själv med pistolen (en variant av att bli överkörd). Sedan var vi inne på att han skulle höra på radion att hans favorithockeylag förlorade SM-guldet, vilket får honom att tappa fattningen och våga det han inte tordes innan - nämligen att göra slag i saken och ta livet av sig. En tredje variant är att hans morsa kommer in och läser hans avskedsbrev - och blir så rasande att hon själv går ut och skjuter honom ... (!) Eller nåt annat oväntat. Förslag emottages som sagt tacksamt! Möjligen är detta en alltför skruvad historia som aldrig borde ha lämnat papperskorgen? Den där radiorösten om tisdagarna är förresten bara ditlagd på måfå som ett test. Om det blir så att radio-grejen ska vara kvar kommer vi i så fall att spela in en helt ny röst med en annan historia. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight Rider Posted May 29, 2005 Author Share Posted May 29, 2005 Fler kommentarer till Droppen? Finns det förresten någon som skulle vilja göra musik till mina R/C-filmer (de finns på samma webbsida som droppen) /T.R. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 [citat=paracelsus]Idén om att bli överkörd tycker jag verkar vara i rätt riktning, så att värden förändras på vägen.[/citat] Mwhhahaha, jag är ondeskefull. ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts