Gå till innehåll

behöver man divx på dvdspelaren för att se filmen


gunnar_g

Recommended Posts

Jag har en liten förfrågan angående producerandet av en dvd som jag håller på med.

 

Spelar det någon som helst roll vilket format jag har på filmen som jag inporterar till Adobe Encore 1.5?

T.ex blir divx läsbar för dvdspelare utan stöd för detta format eller gör programmet om alla format till en gällande standard som fungerar i alla dvd-spelare?

 

Jag skulle nämligen vilja ha lite olika alternativ för att kunna se vilken av komprimeringarna som är bäst för dvd om man ska kunna se den i bra kvalité på både tv och dator. Eftersom en interlacad bild ser rätt taskig ut på datorn skulle jag vilja testa andra alternativ.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det spelar ingen roll, så länge Encore klarar av att importera det. Har aldrig testat att importera en DivX dock.

Encore transcodar sen om filmen till mpeg2 för utbränning till DVD. Du kan välja mellan lite olika Transcode inställningar om du högerklickar på filen du importerar.

 

Tänk dock på att du inte kan få en bättre version än den du importerade; så har du en hårt komprimerad DivX lär det inte bli lika bra som ifall du importerat en okomprimerad avi eller quicktime fil.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...