Jump to content

BÄSTA knepen för snygg film ! ? !

ljudfjollan
 Share

Recommended Posts

Jag förstår vad du menar, men ja antar att man kan beställa filmen utan någon direkt färgändring. Vår film blev lite svartare och klarare, men däremot en jävla skillnad i typ "flytet", eller hur man ska beskriva det. Det var likosm mjukt istället för hårt utan att bli blurrigt.

Men det var ju också så vi sa att vi ville ha den.. :D

Håller med dig om att det inte syns så bra på hemsidan att det e skillnad på filmerna, men dom har ju en provskiva man kan beställa, det gjorde vi först.

Black -> Om du är nöjd med resultatet med din video så är det bra. Jag är övertygad om att det blev skitsnyggt och du fått valuta för pengarna. Det är inte er video jag gnäller över (som jag inte har sett) utan exempelfilmerna på hemsidan och lite trenden att bleka bort färgen i DV-filmer. Det är antagligen så att de är mycket duktiga, men det är lite synd att talangen inte syns på exempelfilmerna.

Men det är inte så viktig, jag tänker inte ringa dem och klaga på deras exempel. Jag hoppas de får många fler kunder och de har åtminstone en nöjd kund och det får man fler nöjda kunder av.

Har ni ett annat ord för "flicker removement" eller har ni bara inte nämnt det? I "riktiga filmer" har de nämligen enbart 24 stillbilder/sek, och inte 24*2 som vanliga kameror filmar av någon oförklarlig anledning. Om ni pausar bilden i rörelse ser ni att bilden ändå är suddig, men använder ni flicker removement så blir den skarp. Fråga mig inte hur man gör detta, jag är rätt så jävla dålig på sådant här... men som Douglas Adams skriver i Tedags: "Han var tre timmar sen- men han skyndade sig". Gotta love him.

Fick förresten en rätt så roligt citat av en kompis jag filmade med i veckan när vi kollade igenom råmaterialet:

"Åh vad snyggt det där var, precis som i en riktig film!"

Haha, så jävla klockrent. :D

Gorse: Jag ska se om jag kan fixa nån ftp, så kan jag ladda upp filmen.

Håller med dig om att det kan vara lite tråkigt om ALLA följer samma trend, att bleka ner filmerna och färglägga dom överdrivet, men antar att så länge det finns ett syfte med det hela så är det okej.

Jag vet inte om det är något som kommit på senare år, men det känns som att många hollywoodproduktioner numera gärna väljer någon extrem färgläggning/blekning (Matrix, gladiator, sagan om ringen, Oceans Twelve) för att få en viss stämming. Ja vet inte vad ja ska säga om det, tycker nog att det e ganska snyggt...

• 3 weeks later...

Jag håller helt med Vandraren och Mr Black.

Det är helt klart att det är innehållet som är intressant. En bra historia är en bra historia.

Jag tror att det kom med Film Noir revival efter "Seven". Som influerade väldigt mycket. Inte minst musikviderna, den hårdare skolan...

• 1 month later...

[citat=Mr Burns]Jag håller helt med Vandraren och Mr Black.

Det är helt klart att det är innehållet som är intressant. En bra historia är en bra historia.

Jag tror att det kom med Film Noir revival efter "Seven". Som influerade väldigt mycket. Inte minst musikviderna, den hårdare skolan...[/citat]

Det tycker inte jag. Om du inte har något bra leveransväg för dina idér så känns det som att mycket av dom går förlorade. /j

[citat=barnholdt]varför inte prova en demo av magic bullet? http://www.redgiantsoftware.com/mbeditorsdemo.html

Brukar duga för mig, men jag är ju inte så kräsen..[/citat]

jag har kkört med magic bullet ett tag nu. det enda jag har kommit fram till är att den kan ge några häfftiga filter... MEN, det går även att få dessa häftiga filter med color corrector. och den tar avsevärt mindre tid att rendera. två magicbullet filter på en fyraminuters filmbit tog 8 timmar att rendera på min dator förut.